En kväll på Skansen

Under sommaren anordnas underhållning på hotell Skansen i Färjestaden på Öland. 4 onsdagar i rad och det är gratis. Lite blandade artister både kända och lokala artister. Detta evenemang har varit under flera år men vi har aldrig åkt dit, förrän nu då. Artisten Dana Dragomir med sin panflöjt lockade oss dit bl a.
Väldigt mycket folk tänkte nog samma sak för det var inte lätt att hitta nån parkering.
Detta evenemang är utomhus i hotellets park så antingen filt eller stolar bör medtagas.
 
 
Dana Dragomir med sin smäktande panflöjt, så otroligt vackert.
 
 
Även artisten Boris Rene var med och svängde loss i några goa låtar.
 
 
Den fina Skansenscenen på Öland. Här sjungs det lite allsång, programledaren Therese håller i sången.
 
 
Det var en skön sommarkväll så otroligt mycket folk var här på Skansen. Hotellet syns i bakgrunden.
Foto: Ingela Carlsson
 
 
 
Alla artister som deltog under kvällen är på scenen inför sista allsången.
 
Avslutar med en matbild. Min systerson Joakim har varit i Kalmar på semester med sin familj. Han är duktig kock och hade lovat mig nån god maträtt när de var i stan. En favorit som jag aldrig äter annars är småländska isterband med stuvad potatis. Självklart lagade han denna goda maträtt till mig.
 
Så himla gott mums. Med rödbetor till stuvade potatisen och isterbanden.
Kram från Lotta
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0