Fortsatt Kreativt Skapande

Vad göra i gråa trista januari? Nåt måste man fylla dagarna med ju. Tänkte som vanligt att nu ska jag vara duktig och fortsätta att hantverka/hobba/skapa även om det är januari månad och väldigt långt till nästa gång det blir försäljning/julmarknad. Jag tillverkar ju bara alster med julig anknytning. Varför? Ja säg det. Har alltid tyckt om att julpyssla och hålla på med att göra just tomtar och annat juligt.
Började med att köpa massa små tändsticksaskar och sen kom Rean på Panduro på nyåret och en beställning gjordes då. Varför betala mer än nödvändigt för sakerna!!
 
Lim, dubbelhäftande tejp, olika papper, stickers, glitterlim mm. Behövs en del grejer när scrapplusten sätter in.
 
 
50 st små tändsticksaskar blev det tillverkat vid årsskiftet. Olika färgade papper skars till och limmades på askarna. Sen dekorerades dom med olika figurer.
 
 
En hel del julkort har jag tillverkat under januari månad. 39 st är helt klara!!! Dubbla kort med kuvert med olika motiv på. Änglar i gammeldags stil är alltid populärt.
 
 
Bilden hamnade på sniskan men motiven syns ju. Klippark från Panduro med Tilda motiv - strut och julstrumpa. Så jättesöta tycker jag. Blev 2 julkort med dessa motiv i rött/vitt.
 
Dekorerade även modell större tändsticksaskar med långa tändstickor. Söt ängel på den ena och lite lurig vit vintergosse på den andre.
 
 
Plockade fram leran häromdagen åxå. Har ont i handlederna så kan ej jobba i leran som jag skulle vilja göra. Men tillverkade ett gäng små lussekatter. Här ligger dom på plåten och ska in i ugnen och härdas på 130 gr. Ser lite bleka ut här men jag ger dom en gyllenbrun touch efter härdningen.
 
Annars så är alla julsaker undanstädade är hemma. Trots att jag fyller skåp och lådor med mina egentillverkade julalster allt eftersom. Vi ville unna oss lite nya mattor till vardagsrummet när allt det julröda var bortplockat. Så blev inköp på Rusta av nya mattor. Lägligt så var den stora mattan sänkt i pris ännu mer än före jul.
 
Jag gillar lila och det blev jättesnyggt till vita bokhyllan och tvbänken och svarta skinnsoffan.
 
 
Vårfräscha blommiga gardiner i köket och en bukett tulpaner på bordet piggar upp i gråa januari. Lite lite snö ligger kvar i skogskanten utanför. Hoppas snön håller sig borta. Lättare att förflytta sig ute när man går med rullator och det är barmark.
 
Snart är januari månad slut....... tiden rullar på fort. Både förra och denna veckan är tom i min almenacka. Inga besök på sjukhus eller vårdcentral inbokade. Känns konstigt men oerhört skönt såklart. Det räcker så bra med alla sjukbesök under hösten.
 
Önskar er alla en fortsatt bra vecka.
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Du milde vilken flit. Du är ju redan klar för de kommande julmarknaderna. Jag har precis kommit igång med vårens kort.
Så snyggt med de lila mattorna ihop med svart och vitt. Du har rätt , det är nu när man har städat undan julen som man behöver förnya lite grann. Januari är ingen kul månad . Den ska man sätta piff på.
Ha det gott. Kram Eva

2017-01-23 @ 21:46:08
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0