Vår jul 2017

Det blev en jul i förkylningens tecken. Hosta o heshet och sen lite (mycket) magvärk på det gjorde vår julafton och juldag till en annorlunda julhelg. Vi var ensamma hemma dessa dagarna och hostade och snörvlade ikapp. Min mage slog dessutom bakut och värkte attans. Så myskläder, vila och tv tittande emellanåt blev det. Men så fick det vara denna julen. Lite julmat fick vi levererat från syrran min så vi svalt inte.
Vi hade ju varandra i alla fall <3
 
 
Tände även det 4e adventsljuset på julafton när vi åt vår julmat. Janssons, ägg o sill är ju alltid gott och blev lite revben och köttbullar med.
 
 
Självklart tittade vi på Kalle Anka och hans vänner kl 15 på julafton - det hör ju till traditionen.
 
 
 
Vi ger ju inte varandra några julklappar men jag smusslade lite med att beställa denna isskrapa från webben till sambon. Liten kul grej. Även sonen fick en likadan i julklapp.
 
Vi kände oss lite piggare annandag jul så beslöt att träffa sonen med flickvän samt min mamma. Vi fixade lite smått och gott att äta och sen byttes lite julklappar. en mysig kväll som äntligen gav mig lite julstämning.
 
Matsalsbordet dukades med sallad, bröd, julskinka, ägg, sill, kalvsylta mm - så vi blev mätta även denna dag. Drack lite glögg och åt pepparkakor med grönmögelost.
 
 
Jag fick en julklapp från mitt blivande barnbarn. Inte illa att han har köpt julklapp innan han ens är född. Blev så glad för denna julklapp.
 
 
Det var denna fina muggen som låg i paketet från barnbarnet "Bulan"
 
 
Jag gillar att rimma på julklapparna och detta var ett av rimmen. Någon som kan gissa vad det är? Svar nedan.
 
 
 
Min son öppnar paket medan min mamma tittar på.
 
 
 
Jag fick även boken som Lotta Gray skrivit om sin cancerresa.
 
 
Min sambo fick med öppna paket  en kökspryl "Hackit" som används till när man steker köttfärs bl a. Bosse är ju kocken i vårt hushåll.
 
 
Vi hade en trevlig kväll tillsammans. När vi åter igen var ensamma blev det film på tvn. "En man som heter Ove" Juldagarna ör över men snart väntar en nyårshelg. Den blir lugn. Vi ser väl fyrverkerierna inne i stan vid 17 tiden och sen lite god mat därefter.
 
God fortsättning och GOTT NYTT ÅR
Kram från Lotta
 
 
PS Svar på rimmet. Det var 2 st ERNST kökshanddukar.

Kommentarer
Postat av: Eva

WOW att få en julklapp av ofödda Bulan. Så underbart !! Vilka roliga julklappar ni delade ut . Isskrapan är ju perfekt, när det väl kommer snö hit.
Den här tiden är full med snuvor och annat skräp. Ifjol låg grannarna som vi firar med pall , i förrfjol var jag däckad. I år ska vi väl fira nyårsafton tillsammans. Först har vi familjelunch med hela skaran , gissapaketet-leken .Mysig tradition innan varje familj drar iväg till sitt firande. Önskar er en fin nyårsafton och ett härligt nytt år med gosigt barnbarn och förhoppningsvis friskt år.
Kramar till er från oss. Eva

2017-12-31 @ 10:19:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0