Lite gott och blandat

Nu är vi inne i augusti månad redan. Vart tog juli månad vägen liksom? Tiden går snabbt minsann.
Igår kväll var vi inne i centrum på Larmtorget för att underhållas lite. Varje tisdag och torsdag är det underhållning på vårt krogtäta torg. Olika artister avlöser varandra. Denna kväll stod dansbandet Larz Kristerz på scenen för 9e året i rad på Larmtorgets scen.
Torget var knökfullt med människor som ville höra deras välkända låtar: Jag måste ringa Carina, Purple rain, Zetorn mfl.
 
Grabbarna från Älvdalen i Larz Kristerz i sina säregna scenkläder. De började som ett coverband som spelade låtar av Streaplers Flamingo Jigs mfl. Dansmusik från glada 70-talet
 
 
Sångaren Peter Larsson har inte bara en bra sångröst, han kan fånga publiken med sitt mellanprat och berätta anekdoter.
 
 
Detta är bara en liten del av torget - hela torget och alla uteserveringarna var fullt av folk. Alla bänkar var upptagna en timme för showstarten.
 
 
Vi hade som alltid våra egna stolar med oss. Här satt vi i denna ljumma augustikvällen och sjöng med i låtarna.
 
 
Det är långt till jul tycker en del, men vi som hantverkar och är ute o säljer på julmarknader - vi har lite framförhållning ibland. Svårt och hitta skaparlusten under vår och sommaren. Men nånstans hittade sambon och jag lite lust att skapa. Sambon köpte virke och sågade och putsade till träbitarna. Sen plockades färgen fram  och allt monterades ihop. Jag klippte motiv ur servetter och designade trägrejerna.
 
Ljushyllor med öglor på baksidan att hängas upp. Men kan stå på en byrå eller bord såklart. Mina handgjorda minivättar i framkanten. Nu är vi på gång ,hoppas få lust till nån mer tillverkning.
 
 
 
Fika gillar vi så i söndags åkte sambon o jag tillsammans med min syster och hennes dotter och barnbarn till Rockneby och Fik o Butik. Jag åt denna Blåbärscheesecake med en klick grädde. Jättegod. Fanns mycket att välja på och allt är hembakat. Nån tog en lakritskladdkaka och nån åt en nybakad stor kanelbulle. Riktigt gott och alltid bra och glatt bemötande från personalen.
 
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Ni är verkligen flitiga besökare på olika evenemang. Kalmar bjuder ju på en hel del och på TISDAG då gäller det !!!! Den artisten vill man inte missa. Eller hur ?
Jag är så jäkla trött på dagens väder. Hade tänkt cykla ner till blåbärsskogen och plocka lite bär. Så gott att ha på yougurten till frukost. Nu får det bli lite pyssel istället, eller rättare sagt förbereda några kort. Kanske börja julkorten ????
Vilka fina julhyllor ni har gjort. Vad har du bokat in för marknader till jul? Jag tror vi skippar Kåremo. Det har varit så tunt där två år nu. Måste hitta något annat. Oxhagshemmet har jag bokat, men där är ju ingen höjdarförsäljning. Tycker ändå det är kul att vara med där och tror att de boende gillar att ha något att titta på i skåpet.
Ha det gott. Vi ses !! Kram Eva

2017-08-03 @ 17:07:45
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0