Öland Spirar och Mors Dag

I helgen var det evenemanget Öland Spirar. Mycket fokus på växtlighet och öppna trädgårdar denna helgen. Men även bilutställningar, konst och hantverk av skilda slag och mycket mer.
Lördagen var mulen o blåsig men vi körde en runda till Mörbylånga för att kolla lite. Några vänner var där och sålde hantverk.
 
Benita sålde scrappade kort och studentmössor att hänga på studenten som en hyllning.
 
 
Carina sålde tavlor med texter och shabby inredning
 
 
Jeanette sålde sina stickade alster- och dom behövdes minsann i blåsten!!
 
 
Stenar, smide och ljus var fint ihop. Fanns annat att se och handla med, heminredning, choklad, aleo vera produkter, hundscarves mfl
 
 
Igår på Mors Dag var ju utbjuden på brunch av min son. Hans flickvän bjöd sin mamma och det var himla trevligt. Ett hotell i stan: Kalmarsunds hotell bjöd in till detta så påpassligt. Mycket folk och en hel del att välja på att äta fanns det.
 
Sonen och jag på brunchen
 
 
På detta bord fanns det bröd, fil, yoghurt, olika flingor, belgiska våfflor och små smothies......... mums.
 
 
Orkade inte äta mer än detta. Jo en halv belgisk våffla blev det. Pallar inte bacon och köttbullar och sånt så tidigt på dagen. Men gott var det och trevligt sällskap vid bordet.
 
 
Under tiden jag var på brunch så hade min sambo varit och köpt denna underbara bukett till mig. Så himla vacker!!  Han kan han!!
 
 
Månadskifte snart och juni månad börjar. En sommarmånad. Skolorna slutar. Midsommar ska firas osv.
Jag kämpar på med suddig syn och ständiga besök på ögonmottagningen. Lungorna ej helt bra efter lunginflammationen så blir ny röntgen nu i veckan. Vad jag önskar att jag skulle få må bra utan massa bekymmer hela tiden!! Är väl för mycket begärt........
 
Kram fr Lotta
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inez

Vad mysigt det ser ut! :)

2016-05-30 @ 16:12:56
URL: http://mazraegangall.se
Postat av: Evas pyssel

Vilken trevlig helg med både utflykt och brunch med sonen. Synd att du inte är helt okej. Vi hjälps åt att hålla tummarna för dig för en måbra-sommar.
Kram från Eva

2016-05-31 @ 12:31:35
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carin Andersson

Hoppas verkligen att du kryar på dig fast det kan ta tid. Håller tummarna.....den här värmen kanske inte är bra..
Men trevlig utflykt ni var på och brunsch låter spännande, har aldrig varit på sådan själv.

Ha det så bra och ta hand om er! Kram, Carin

2016-06-04 @ 20:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0