Ölandsutflykt

Igår den 17 mars var det exakt 4 år sedan min sambo kom med sitt flyttlass från Malmö och flyttade in hos mig. Minns det som igår. En lång väntan var över!! Tiden gick så sakta den dagen och jag ville ju bara se lastbilen svänga nerför backen mot huset där vi skulle bo tillsammans i lägenhet.
Mycket kartonger och möbler var det. Tog sin lilla tid och få ordning på. Men vi hade planlagt allt innan såklart!!!
 
Vi tog därför en runda till Öland för att "fira" denna dagen med en gofika på Gårdby kafe o Lanthandel. Solen sken från en blå himmel och vattnet låg blankt över Kalmarsund. Toppenväder verkligen.
 
 
Mysig gammeldags inredning i den gamla lanthandeln i Gårdby på östra sidan av Öland.
 
 
Ögat och smaklökarna får sitt lystmäte här. Så mycket att titta på och köpa.
 
 
Vad sägs om det här utbudet? Mackor, pajer, kakor, bullar, fudge ..... ja mycket godsaker här och välja på.
 
 
Här beställer man sitt fika. Alltså miljön är alldeles fantastisk!! Blir glad i själen här <3
 
 
Min goda macka med salami och brieost - mums va gott. Åt även en fudge kola med choklad/rom smak, den var smarrig som bara den!!
 
 
Det finns massor av olika heminredningsprylar och kläder att köpa här. Detta är en bråkdel - hyllan bakom mig där jag satt och fikade. En stor inbjudande trädgård finns där man kan sitta ännu varmare dagar och mysa av sitt fika.
 
 
Blev en tur till Bläsinge hamn ett par km från Gårdby. Så mysigt nere i fiskehamnen och luften är så härlig här. Utsikten över Östersjön med blå himmel och lika blått hav är avkopplande.
 
 
Sambon har fått fatt i ankaret!! Solens strålar glimmar vackert i havet och molnslöjor drar förbi........
 
 
Det blåste lite mer här på östra sidan av Öland än hemma i stan. Men solens strålar värmde ju oss och skänkte lite ny energi till oss. Öland är fantastiskt!!
 
Behövs inte mycket för att pigga upp mig. En sån här liten utflykt under ett antal timmar räcker långt för min del. Ser fram emot många små utflykter till Öland under våren och sommaren. Tur vi bor så nära!!
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Tack för "bilturen" över till Öland, det känns som man var med....så mycket det finns att titta på i den affären och god fika också! Förstår att det lockar till mer utfärder....

Här börjar det bli lite vår, såg en nyckelpiga i går, och idag är det fjärilar utanför i solen, kunde plocka ut torkstället igår och torka tvätten ute i solen, härligt!
Ha en fin vecka och ta hand om er!
Kram, Carin

2016-03-19 @ 12:55:23
Postat av: Evas pyssel

Vilken härlig utfärd och verkligen en dag att fira. Kan knappt tro att det är 4 år sedan ni blev sambor. Gårdby är verkligen en oas. Ja hela Öland egentligen. Det finns så många guldkorn att stanna till vid överallt.
Ha en fin helg. Kram Eva

2016-03-19 @ 16:49:15
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0