Glad Midsommar

 
Den varmaste midsommaren på många år blev det i år. Brukar alltid vara ostadigt med regn i luften. Brukar inte va nån idé att ens fundera på att duka utomhus Det blev nästan för varmt på vår altan- för dom som ej fick plats under parasollet.
Min son med flickvän och min mamma var hos oss på sill lunch mitt på dagen.
 
Jordgubbar skulle snoppas och midsommarstången plockas fram
 
 
Min mamma hugger in på dricka och potatisen....... dricka mycket är viktigt!! För vår del vatten och Cola Zero
 
 
Och vad innehåller denna sillen? Sonens tjej kollar innehåll på Sommarsillen fr Abba.
 
 
Eftersom vi smälte bort av värmen utomhus drog vi oss in till fläkten i vardagsrummet. Där åt vi jordgubbar, glass, grädde o chokladfingers. Smakade gott och svalkade för stunden.
 
Ungdomarna skulle åka vidare och träffa kompisar och grilla. Vi var helt slut och kropparna värkte så blev inget karnevalståg i Påryd som vi hade funderat på. Jag vilade och sov en stund-jädra kropp som inte vill va med.
Midsommardagens morgon vaknar vi och det var redan 23-25 gr på termometern. Hua va svettigt.
Jag mår som sämst av värme konstigt nog. Kyler hellre ner mig med en vetedyna från frysen när en led värker.
 
Midsommardagen brukar vi åka till Revsudden och midsommarfirandet med Kalmar Folkdanslag. Dans kring stången och till levande musik. Dansuppvisning. Fika med hembakat, lotterier och chokladhjul mm.
Men bara tanken på att stå där i solgasset fick mig att backa och stanna hemma.
Men ikväll blir det en god bit grillat kött här hemma på altanen som ligger i skugga på kvällarna.
 
Alla ni som älskar sol och värme njut i fulla drag. Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken midsommar det blev !!! När Ajax flåsade i värmen på midsommardagen satte vi oss i källaren med honom och kollade fotboll. Lagom är bäst minsann.
Det har varit fullt upp hos oss med allt firande, men nu har vardagen trätt in igen. Det dröjer innan Tommy får semester.
Kram Eva

2016-06-29 @ 23:19:28
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0