Fokus på Funktionshinder

Lördagen 11 juni anordnades en tema dag i Kalmar city med fokus på funktionshinder. Flera handikapporganisationer fanns på plats med div information. Olika assistensbolag deltog liksom att fokus las på träning och fysisk aktivitet. Bl a deltog Friskis o Svettis och uppvisningsmatcher i rullstolsinnebandy och rullstolsbasket kunde man kika på. Programmet var digert och det fanns nåt för alla.
 
 
 
Laurentsio Pettersson känd från serien "Mot alla odds" - ett gäng funktionshindrade genomförde en resa till fots eller i rullstol i eländig terräng.  Här berättar han om sin uppväxt i fattigdomens Rumänien och om vägen till Sverige via adoption. Fängslande berättelse som nu finns i den bok som han gett ut.
 
 
Vi i Reumatikerföreningen Kalmar fanns på plats och delade ut olika info broschyrer om de reumatiska sjukdomarna. Godiset vi bjöd på lockade åxå!
 
 
Jag tog med lite småhjälpmedel som jag använder i min vardag för att förenkla vissa göromål.
 
 
Här sitter jag vid vårt bord. Våra tidningar och broschyrer hade en stor åtgång, vilket glädjer oss. Intill oss fanns Högalids folkhögskola.
 
Om bara en vecka firar vi Midsommar för fullt. Sill och nypotatis, gräddfil och gräslök och så jordgubbar såklart. En del dansar kring midsommarstången - en del dricker för mycket starka drycker - och sen lite regn o lite sol på det så blir det som vanligt.
 
Trevlig Midsommar kram Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0