Sommarkväll på Borgholms torg

8 onsdagskvällar i sommar är det sång och musik o galna upptåg på Borgholms torg på Öland. För 9e året i rad anordnas detta populära evenemang. Olika dansband och div andra artister står för underhållningen och det är allsång och även dansbana finns för de danssugna.
Mycket folk brukar det vara i blandade åldrar. Allt från barnfamiljer till pensionärer.
Vi var där för första gången i år tillsammans med vänner. Vi åt lite mat innan på närliggande Borgholms kök och Bar.
 
 
God rödspätta valde jag och sambon. Våra vänner valde grekisk sallad resp hamburgertallrik och allt smakade väldigt bra.
 
Bänkade oss i god tid framför scenen då vi vet hur mycket folk det kommer. Vädret var ju skönt så gick ingen nöd på oss. Barbados har jag hört många gånger förut, tyvärr inte med Magnus Carlsson utan bara med Björn som sångare. Men han gör det bra han med. Dom spelar och sjunger flera av dom låtarna som Magnus spelade in med bandet under sina år. Som t ex Rosalita, Marianne från Tylösand, Hold me, Se mig osv
 
 
Barbados i full action på scenen.
 
 
Närkontakt med publiken, här i någon allsång tror jag
 
 
 
En liten del av publiken..........
 
 
En onsdag i juli kan allt hända i Borgholm!! Elvis kom och sjöng för oss. Vilka svängande höfter- förföriskt vickande haha heltokigt. Duktige Nils Åkesson från Växjörevyn uppträdde. Han spelade även Carolin af Ugglas och Lars Kristers medlem med omskrivna underfundiga texter.
 
 
 
Vi fastnade på en selfie vi med mitt bland allt folk. Sjöng och trallade med i låtarna och fötterna stampande takten minsann.
 
 
 
Kvällen var ljummen men blev mer o mer moln och regnet verkade vara nära. Men klarade oss från regnet. Denna vackra himmel fotade jag på vägen hem från Borgholm.
 
Fylld av sång, musik och glädje har kroppen fått ny energi. Vaknade dock till mulet väder och skallvärk. Fast nu skiner solen och det är kvalmigt varmt igen.
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Åh, så gott med rödspätta, blir riktigt hungrig....
Ni är ute på så mycket roligt, det piggar upp tillvaron! Här händer inte så mycket, ska till hembygdsgården i dag och hjälpa till i serveringen, lite jobbigt just med en ond skinkmuskel, haltar så när jag går. Men det är sista dagen så det går.
Hoppas ni får en fin helg med lagom värme, ta hand om er!
Kram, Carin

2016-07-29 @ 07:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0