Allsång och god middag

I söndags kväll drog vi över till Öland för lite allsång på torget i Mörbylånga. Våra vänner från Vetlanda kom dit åxå så vi umgicks under några timmar. Vädret var skiftande - växlande molnighet och regnet hängande i molnen. Kom några droppar under kvällen.
Allsång är kul och medryckande. Sjunger gärna men inte så bra. Var förvisso med i barnkören i kyrkan som ung.
 
 
Tony Strandberg med musiker höll i allsången. Spelade en del dans- och coverlåtar åxå.
 
 
Vi fastnade tydligen på bild, gubben och jag.
 
 
Och bredvid mig satt Vetlandagänget. Vi sjöng Ledinlåtar, Evert Taube mm ja alla de klassiska allsångerna.
 
 
Ett gäng barn sjöng Idas sommarvisa så fint. Givetvis blev det godisregn för barnen med.
 
I veckan drog vi till Öland igen tillsammans med min son med flickvän. Bord var beställt på Strandnära i St Frö. En omtyckt ekologisk restaurang och café. Restaurangen öppen endast under 7-8 veckor under sommaren. Cafét är öppet under helgerna året runt.
 
StrandNäras Toast på dagens långkok (kycklingfilé) & grönsaker från Solmarka, med kålsallad,  picklad lök & rostad Solmarkapotatis
Så himla gott, köttet var så mört.
 
 
 Sambon och jag delade på denna efterrätt. Panacotta med citron och fläder, italiensk maräng och bär. Denna la sig som bomull i magen smaskens!!
 
Strandnära erbjuder även boende i form av BoB rum och vandrarhemsrum. Finns även några stugor och ett kök för självhushållning. Nära till bra badplatser och lugnt och fridfullt. Läs mer www.strandnara.com
 
Haft skånebesök under veckan och det återkommer jag till.
Ha en härlig helg, kram Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0