Mat och musik igen - livets goda!!

Då har vi kommit in i augusti månad redan. Vart tog maj-juli vägen? Tiden går så fort. Augusti är sensommar för mig. Kvällarna blir lite råare, mörknar tidigare nu med. Men dagtid kan värmen fortfarande vara kvar. Och än så länge är barnen lediga från skolorna. Och en del vuxna har semester nu - lite senare än andra.
 
Augusti månad kan man väl hälsa välkommen med en bit mat tyckte vi i måndags kväll och begav oss till restaurang Table 20. Dit återkommer vi gärna för den fina servicen och den goda vällagade maten.
 
 
 
Vitlöksbröd är ju bara för gott, och får man aioli till att doppa brödet i så blir det toppengott.
 
 
 
Jag orkade ingen större mängd mat eller var ej sugen på kött el fisk. Så tog en filoinbakad chevre på salladsbädd till huvudrätt. Det är ju min absoluta favorit på denna restaurangen.
 
 
 
Igår kväll var det dags för en av sommarens återkommande inslag här i stan. Lars Kristerz gästade vårt Larmtorg. De lockar alltid dit en massa folk och många vill höra dom spela och sjunga bl a "Jag måste ringa Carina" som slog igenom 2008 i Dansbandskampen.
 
Larmtorget var välfyllt denna kväll. Plus att alla serveringarna runt torget hade fullt med ätande gäster.
 
 
 
I sina rödvita dräkter intog dom scenen och höll fullt ös i 2 timmar. För 8e året i rad deltog dom här på vårt Larmtorg. Siktet är inställt på 10 år!!!
 
 
 
Rena cirkuskonster från scenen!! Anders Tegner balanserar på Tronds ståbas. Man vet aldrig vad dom hittar på dessa grabbarna.
 
 
Vi avslutade kvällen med vänner och tog en fika och pratstund tillsammans. Alltid skoj att ses. Sen var det vila för mig då jag behöver det emellanåt för att orka med. Fast det onda tänker jag inte på när man är iväg och lyssnar på musik och trallar med och stampar takten. Vi har alltid våra stolar med oss att sitta på.
 
En skön vecka till er alla.
Kram Lotta
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0