Familjeträff och lite sång

I helgen var det Stadsfest i vår stad under 3 dagar/kvällar. Musikutbudet var inget som lockade  mig. Jo Panetoz hade varit kul att se o höra, men dom spelade kl 12 i lördags mitt på dagen.. Massa barn och ungdomar var där och trängdes på Stortorget. Nej tack för den stora publiken. Svårt och hitta parkeringsplatser är det med vid såna tillfällen. Och vi som har värk i kroppen vill ju inte gå alltför långa sträckor på kullerstenar.
 
Men en programpunkt deltog vi i under lördagen. Det var allsång i ett stort tält på Sveaplan. Där fanns möjlighet att parkera bil ganska nära. Och vår vän Tony Strandberg med orkester höll i allsången.
 
 
Dom spelade och sjöng alla de vanliga allsångs låtarna och vi trallade med såklart.
 
 
Var en del folk i tältet men det pågick massa pröva-på aktiviteter utanför tältet samtidigt.
 
 
Här sitter jag, faster Majvor och farbror Ove och sjunger kanske att "Sommaren är kort"
 
 
 
I söndags samlades familjen dvs min mamma, mina syskon med respektive  och en del syskonbarn. Min systers son med familj är hemma i Kalmar och hälsar på. De bor i Värmland annars. Full rulle med 2 små barn men trevligt och ses alljhop.
 
De 3 minsta barnen här är min systers barnbarn.
 
 
Min systers son är kock så han fixade smörgåstårtor med olika fyllningar.- mums!!
 
 
Till kaffet serverades en smarrig sötsak: marängtårta med grädde, choklad och hallon.
 
Tyvärr var inte min son med flickvän med oss. De var i Italien på weekendresa. Men min sambo var ju med såklart. 14 personer var vi allt som allt. Trivsamma timmar, hade dock önskat mindre värk. Jobbigt och sitta flera timmar.
Vädret fortsätter även denna veckan att vara väldigt växlande. Ömsom sol- ömsom regn. Vi kan inget göra åt det.
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Javisst händer det mycket kul i Kalmar . Vi är nog lite dåliga på att närvara. Vi drar hellre till stugan och där var det minsann också livat i helgen. Kräftskiva på stranden. Som tur var satt vi i ett stort tält. detkom en och annan skur. Men sen blev det en vacker kväll med månsken. Sommaren är kort, det instämmer vi i. Man går först och längtar efter den och sen vips är den över.
Ikväll ska vi äta tårta och mumsa precis som ni gjorde.
Kram från Eva

2016-08-18 @ 16:31:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0