En påse Gott och Blandat

 
Nu ska det inte handla om en godispåse detta inlägg- om ni trodde det!  Gott och Blandat är ju nån form av gelégodis. Jag syftar på annat såsom god mat och några vändor till Öland för musikaliska upplevelser i både solsken och höstkyla.
 
En återkommande tradition brukar vara en dos av andliga sånger med Lasse Trofast orkester från Öland. Under de höga tallarna på Sandbergens gamla härliga utedansbana i St Frö. Byalaget anordnar detta årligen under trivsamma former. Fika finns att köpa och en blandad låtlista på andliga och andra låtar ljuder över festplatsen.
 
Trivsamt i all enkelhet. Många tar egna stolar med sig och sitter bekvämt och tar del av musiken.
 
 
För 40 kr fick man en påse med bulle och 3 sorters kakor ( hade ätit upp sockerkakan här) Min rullator fick agera bord.
 
 
Gårdagens middag åt vi i Borgholm. Onsdagskväll på Borgholms torg i den ihärdiga blåsten. Alla ville sitta inne denna kvällen. Jag valde Kycklingfajitas med Tortillabröd och 3 såser. Så gott och jag blev mätt på 2 tortillabröd.
Sambon valde en nötfärsburgare.
 
 
 
 
En hel del folk på torget denna kväll trots blåsten och bara 12-13 gr i luften. Många var mer påklädda medan andra var lättklädda. Vi hade tjocktröjor på oss men frös ändå. Höstkväll på riktigt den 10 aug - för tidigt tycker jag.
 
 
 
Musikerna på scenen gjorde allt för att hålla oss i publiken varma. Stampa takten och klappa händerna. Scotts orkester stod för musiken medan några gästartister gjorde några låtar. Här hårfagre Lasse Stenberg på sång o gitarr.
 
 
 
Vi fick ge oss innan det var slut för vi frös. Iskalla värkande leder är ingen hit. Himmelen var vackert färgad när vi åkte över Ölandsbron. Tyvärr lite suddigt .........
 
 
Hoppas nu att det var tillfälligt med så låg temperatur och hård blåst. Vi firar Stadsfest här i Kalmar i 3 dagar framöver med olika uppträden från flera scener. Men inte tänker jag stå och frysa nånstans. Inga artister som tilltalar mig sådär heller. Men folkvimlet kan ju va kul.
 
Kram från Lotta
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0