Blandad kompott i september

Från middag på Table 20!! Har ätit denna förrätt flertalet gånger, men jag älskar smakerna. Så blev Filoinbakad chevre på salladsbädd även denna kväll.
 
Till huvudrätt åt jag Fläskfilenoisetter med sauterade grönsaker och beasås, var potatisgratäng till åxå. Himmelen så gott det var.
 
 
Vi var alltså på Table 20 här i stan., sambon och jag o åt häromkvällen. Lugn miljö, bra service och supergod mat.
 
 
 
Måste vara visa mitt nya halsband som jag beställt av en kvinna på facebook. Fina änglavingar och berlock - urtjusigt tycker jag.
 
 
Tillverkningen har startat!! Blev ett gäng goa tomtenissar i modell mindre. Dessa ska limmas i kakformar och bli kylskåpsmagneter. Men attans vad ont jag fick i mina händer efter bearbetningen av leran och tumma ut små luvor, forma skägg och rulla små näsor.
 
OBS!! Får ingen ordning på mina foton och texten idag. Bilderna kommer inte där jag vill ha dom. Ni får ha överseende med detta.
 
 
September månad är här. Regnet strilar utanför fönstret idag och temperaturen är runt 12-13 gr. Ändå vill jag inte kalla september för höstmånad. Vill nog säga sensommar istället. Försöka behålla lite lite av sommaren kvar i själen. Fast kvällarna blir mörkare o mörkare för varje vecka som går. Men hösten känns så lång om det är höst redan i början av denna månaden.
 
Häromdagen började jag så smått med att tillverka tomtar!!! Och jag som vill hålla kvar sensommarkänslan sätter mig och tillverkar tomtar. Lite dubbelt kanske!! Men måste vara ute i god tid och tillverka inför de julmarknader jag ska deltaga i under nov och dec månad.
För ev nya bloggläsare vill jag berätta att jag gillar att skapa med mina händer. Trots ganska svår ledgångsreumatism och svåra felställningar i fingerlederna så funkar det att tillverka. Visst får jag ont men då blir det vila i några dagar och mer värktabletter. Jobbar mycket i hobbylera typ Fimolera/Cernitlera. Gör mest tomtar och vättar i olika färger och storlekar. Gillar även och göra julkort, dekorera tändsticksaskar o massa annat som jag dyker på. Den kreativa skapande lusten infinner sig enbart under sept-dec varje år. Inte lika skoj och göra julbetonade alster i febr-maj........
 
Ha det så gott och njut av sensommardagar när solen värmer oss. Annars kura inomhus med tända ljus när regnet strilar där ute.
Kram från Lotta
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Bra matställe det där . Vi åt gott också hela juntan.
Dina små tomtar är så söta. Jag beundrar dig verkligen som kan pilla ihop dem så fint. Det är ju småttsmått.
Inget vidare väder idag. Vill ha tillbaka sensommarkänslan igen. Hoppas den kommer.
Kram Eva

2015-09-05 @ 19:18:44
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Så mycket god mat ni äter hela tiden. Dina tomtar är så fina, det går fort till alla julförsäljningar nu så det är bra att vara ute i god tid.
Kram!

2015-09-05 @ 21:15:58
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0