Julen är här - i butikerna i alla fall!!

Det är ett antal dagar till julafton men butikerna - inte alla men många - plockar fram det juliga redan i halva oktober. Jag bryr mig inte, tycker nog det är lite mysigt trots allt. Men jag hantverkar ju själv och tillverkar tomtar från augusti-september varje år. Så har ju lite känsla av jul runt mig på nåt sätt.
Gillar och kika runt på allt det fina julpyntet som säljs. Jag behöver inte en enda julpryl till. Har mängder på lager som jag samlat på mig genom åren. Allt plockas ej fram i vårt hem till julen längre. Blir ett färre antal men saker som jag gillar och har sin plats och skänker lite julmysstämning till oss.
 
Idag var vi på Rusta i Kalmar och kikade på deras julsortiment:
 
Sambon tyckte vi skulle ha några såna här på vår lilla uteplats. Ger fint sken så varför inte!!
 
 
Adventsstjärnor till fönster i alla dess färger. Vi har 2 stjärnor i stående modell i vardagsrummet. Ger fint sken.
 
 
Den här sötisen med lilla uppnäsan tyckte jag var söt och go!! En riktig goeNisse.
 
 
Tomteflickan med sina flätor var åxå jättefin.
 
 
Vilken färg på granen ska vi ha i år?? Njaa tror inte på rosa gran. Vi har en grön plastgran på balkongen den får duga även i år.
 
 
Massa med juliga textilier i form av gardiner, dukar, handdukar etc fanns att välja på.
 
 
 
Kanske tomtar i lila, turkosa eller rosa luvor passar in hos dig? Jag gillar dom nog inte - för glittriga.
 
 
 
Vilken stil på julklapparna i år? Färg på julpapper och snören? Många val som ska göras. Pust!!!
 
Ja detta är en liten försmak på vad som finns att köpa av julpynt. Bara ut i affärerna och kika runt.
Kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Egentligen tycker jag det är alldeles för tidigt, men jag gillar julen och måste bara ta en sväng och titta på julsakerna.
Kram!

2015-10-19 @ 22:18:02
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Evas pyssel

Visst är det kul att titta på allt juligt de skyltar med. Men för min del ska tomtar vara röda och granar ska vara gröna. Sådeså !!!!Sen får andra tycka vad de vill. Här åker inget fram förrän runt första advent. Vi har marknad/auktion i Nickebo fredagen innan första advent och då brukar vi tända stjärnan och ljusstakarna.
Snart är det dags. Kram Eva

2015-10-25 @ 17:17:50
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Evas pyssel

Visst är det kul att titta på allt juligt de skyltar med. Men för min del ska tomtar vara röda och granar ska vara gröna. Sådeså !!!!Sen får andra tycka vad de vill. Här åker inget fram förrän runt första advent. Vi har marknad/auktion i Nickebo fredagen innan första advent och då brukar vi tända stjärnan och ljusstakarna.
Snart är det dags. Kram Eva

2015-10-25 @ 17:17:50
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0