Hantverksmässa i Oskarshamn

Igår söndag 8 nov drog årets hantverksförsäljningar igång. Det var Reumatikerdistriktet i Kalmar län som arrangerade denna hantverksmässa efter förslag från mig. Många medlemmar ute i de olika föreningarna i länet håller på med div hantverk. Vissa jobbar enbart hemma på kammaren medan andra håller på i studiecirklar med smyckestillverkning, kallmålning, måla tavlor etc.
Det var ett 40 tal utställare på plats i Folkets Park med olika varor som bjöds ut till försäljning. Tyvärr var inte publiktillströmningen så stor från allmänheten. Fanns ju en del medlemmar från Reumatikerföreningarna på plats men allmänheten uteblev i de skaror vi hoppats på. Annons hade varit i tidningarna men tyvärr ej hörsammats.
 
Men tiden gick rätt fort och jag fick sälja så vi var nöjda. Kanske beror lite på vad man säljer. Jag säljer ju enbart Julhantverk och det ligger väl i tiden framöver.
 
Här sitter jag vid vårt långa bord med allt hantverk upplockat. Varm var jag - tar alltid ca 1.5 timma och plocka upp allt på bordet. Vill att det ska se snyggt och tilltalande ut för kunderna.
 
 
Närbild på en del av hantverket på vårt bord
 
 
Och här är ena änden av bordet med ljuslampetter, änglatavlor, kylskåpsmagneter av kakformar, vänskapsstenar, pyntade små tändsticksaskar o lite till.
 
 
Lite suddig bild...... men här är gänget med lösa tomtar som jag säljer. Bygg upp en egen tomtemiljö runt pepparkakshuset eller runt kyrkan med belysning i. Sålde massor av de små lussekatterna och svampar. OBS ej ätbara, är gjorda i lera. Att pynta med.
 
 
Ett foto över en del av utställarna som stod på dansgolvet.
 
 
Gott hembakat fanns att köpa. Bakat med smör och massa kärlek - för det jag smakade var supergott.
 
 
Textila varor och massa stickade alster sålde Jeanette från Öland
 
 
Betongalster i olika former kunde man handla av Christina från Oskarshamn
 
 
Lena från Kalmar sålde hembakat, träarbeten, dockkläder mm.
 
 
Från vår plats hade vi utsikt över hela dansrotundan med utställarna. Väldigt öppen och härlig lokal för en sån här mässa.
 
Idag är vi slitna i kropp och skallar. Lederna värker lite mer än vanligt och huvudet hänger inte med. Mest pga sömnbrist. Jag är alltid så förväntansfull och pirrig innan vi kommer ut på första mässan/julmarknaden. Men nu är vi igång.
På torsdag är det Julmarknad i Sinnenas park vid sjukhuset här i Kalmar. Ett återkommande populärt inslag med massor av besökare. Vi är med såklart. Fast vi står ej utomhus där flertalet knallar står utan har ett bord i värmen inomhus i parkens omedelbara närhet.
Så mer grejer fylls på i packningen här hemma och vi laddar om- sambon och jag.
 
Välkomna!! Kram fr Lotta Tomtemor 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Såååå fint du/ni har dukat upp på ert bord. Var sak på sin plats, lätt att se över. Och sakerna är så söta, fina roliga. Hoppas att det blir mer publik på torsdag. Önskar att jag kan komma dit. Läget med mannen är eländigt och läkningen efter op verkar ta tid. Lycka till !!
Kram Eva

2015-11-10 @ 14:51:23
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Evas pyssel

Såååå fint du/ni har dukat upp på ert bord. Var sak på sin plats, lätt att se över. Och sakerna är så söta, fina roliga. Hoppas att det blir mer publik på torsdag. Önskar att jag kan komma dit. Läget med mannen är eländigt och läkningen efter op verkar ta tid. Lycka till !!
Kram Eva

2015-11-10 @ 14:51:23
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Oj,oj,oj...så mycket du pysslat ihop. Roligt att du fick sälja något i alla fall. Hoppas det kommer mer folk på nästa julmarknad.
Förstår att ni blir trötta, hoppas du vilat några dagar nu, för i morgon är det dags igen, ser jag..
Kram!

2015-11-11 @ 12:46:14
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0