30 årskalas

Den 20 dec för 30 år sen föddes min son. Blev ett planerat kejsarsnitt  dagarna före julafton. Han var planerad att födas 6 januari men läkarna vågade inte planera snittet till de första dagarna på året. Dels pga helgdagarna och att inte alla läkarna var i tjänst. Men jag var lika glad för att få vårt barn som den bästa julklappen någonsin. Visserligen tillbringade vi hela julhelgen på BB då jag låg kvar där i 8 dagar. Men vi hade det så mysigt där i vår lilla bebisbubbla.
 
Och nu har alltså denna lilla grabb blivit riktigt stor. Inte klokt vad åren går fort. Jag känner mig ung i sinnet även om kroppen är illa åtgången av all värk.
Födelsedagen firades hemma hos mig o min sambo. Vi har lite större yta att vara på och mer sittplatser. Min bror med familj o min syster med make var hos oss, sonens pappa, liksom min mamma och givetvis sonens flickvän.
 
Ett av borden som stod färdigdukat och klart inför gästernas ankomst.
 
 
Alla högg in på jullandgångarna, smakade väldigt bra.
 
 
Sonen öppnade paket under flickvännens överseende. Mycket presentkort och pengar blev det.
 
 
Av mig o sambon fick sonen ett sällskapsspel som heter Vuxenpoäng!!! Samt pengar till inköp av en tavla från Sverigemotiv.se eller nåt annat till hemmet kanske.
 
 
Jullandgångarna blev en favorit i repris!! Hade dom på förra årets kalas med och på våra kusinträffar vid jultid. Prisvärda och välsmakande från Ica Magneten i Lindsdal.
 
 
Som vanligt så gjorde jag ett gäng negerbollar ( ja jag kallar dom för detta namn) Har nog tillverkat såna här med strössel till sonens kalas i nästan alla år sen har var liten. Hör till liksom.
 
Nu knackar julen snart på dörren. Ingen julhysteri här inte, det blir jul ändå. Mat finns alltid att få tag på om kylen mot förmodan gapar tomt nån dag. Julklappar i liten upplaga och bara till några få.
Så ta det lugnt och låt julfriden få råda.
 
Julkram från Lotta Tomtemor

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Vilket härligt kalas. Landgångarna ser hur mumsiga ut som helst. Dom kan dom, i Lindsdal. Julveckan snurrar på , jag julstökar och mumsar julgodis emellanåt här hemma, medan mannen får får nöja sig med antibiotika och umgås med vitklädda flickor. Så har vi det !!!
Ha en mysig julvecka och julhelg. Kram från Eva

2015-12-21 @ 22:09:04
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Grattis till sonen. SÅ mycket gott du bjöd på. Pengar, presentkort och spel tycker jag är bra presenter att ge bort.
Min man fyller år i morgon (22 dec) men han 26 år äldre än din son.
Julkram från Anne-Lie

2015-12-21 @ 22:35:13
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0