Julmarknadsknalle i dagarna två!!!

Helgen har passerat och idag är jag trötter i fötter och huvud!! 2 julmarknadsdagar blev det i helgen på 2 olika ställen.
Lördagen var det ingen vanlig ordinär julmarknad utan jag visade och sålde mitt hantverk i samband med Reumatikerdistriktets representantskapsmöte i Oskarshamn. Ett 40 tal ledamöter från länets olika reumatikerföreningar var på plats för mötesförhandlingar och lite umgänge under dagen.
 
Jag är tacksam och glad över att jag fick chans att visa det jag tillverkar. Trots ganska besvärlig reumatisk sjukdom klarar jag av att använda mina händer och skapa div olika alster.
 
Oskarshamns Folkets Park, mitt försäljningsbord. Inte alla grejer framplockade här, men fanns mycket att se och handla.
 
Söndagen körde vi norröver igen men stoppet blev i Kåremo denna gången. I Bygdegården vankades den årliga populära julmarknaden som arrangeras av den lokala idrottsföreningen. Har deltagit här under de senaste 5 åren. Trångt trevligt och mysigt brukar det vara.
 
 
Här fastnade visst jag på bild dessutom. Solen sken lite denna dag- vilket var helt fantastiskt.
 
 
 
Trapphyllan är bra och rymmer mycket. Hantverket syns överskådligt. Lyckovättarna var populära!!
 
 
Stora dekorerade tändsticksaskar, tomte på träkloss och jultavlor är bra "värdinnegåvor"
 
 
 
En kompis till mig sålde denna underbara mosskrans med ljus i. Pryder ett matbord till julens alla festligheter.
 
 
Scrappade julkort, ljuspåsar, tändsticksaskar, armband mm såldes av goa vännerna Eva o Lena.
 
 
Denna roliga tavla (perfekt julklapp till en golfare) såldes av en annan kompis. Man lär känna många olika hantverkare när man är ute på julmarknader. Vilket är jättekul.
 
 
 
Mitt hantverk igen!! Har tillverkat väldigt många lösa tomtar, vättar och pepparkaksgubbar. Dom är populära och lättplacerade. Många vill ha dessa till sina egna jullandskap eller runt pepparkakshuset.
 
Nu laddar vi om - för imorgon är det julmarknad igen. Då på ett äldreboende i Kalmar. Även de äldre vill ha lite julstämning. Kunna köpa nåt litet, dricka en mugg glögg och kanske köpa några lussebullar eller en påse marknadskarameller. Den sociala biten att träffas och prata en stund är jätteviktig för alla.
 
Idag regn och ruskväder men advent lurar bakom hörnet. Dags o byta gardiner och ta fram ljusstakar och fönsterstjärnor. Lite röda dukar på borden och vi hälsar advent välkommen om några dagar.
 
Kram från Lotta Tomtemor
 

Kommentarer
Postat av: carro

Så fina saker! Du är så otroligt duktig och en riktig inspirationskälla :)<3 <3

2014-11-24 @ 22:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0