En lördag i juni

Lördagen var oerhört blåsig. Inget skönt alls. Jag får alltid mer besvär av ledvärken när det blåser massor.
Natten till lördagen låg jag vaken väldigt mycket. Kunde absolut inte komma till ro och somna. Märkte sedan att det var fullmåne och då brukar jag ha svårt och sova!!!
Inget inplanerat denna dag och tur det för jag var så trött. Men framåt sen eftermiddag efter en tupplur vart jag sugen på att äta ute nånstans. Föreslog Thai Silk restaurang för sambon och han sa OK!!
 
Friterat är gott och då särskilt räkor och kyckling, mums!!
 
Wokade grönsaker och biff med thailändsk basilika samt fläskfiléspett  gick åxå ner....... sötsur sås och jordnötssås till såklart.
 
I buffépriset på 120 kr (helgpris) ingår mjukglass med friterad banan eller ananas. Trots viss mättnad finns det plats för efterrätt med!!
 
 
Vårt stora Stortorg är i vanliga fall ett ödsligt torg. Domkyrkan står där så pampig och Stadshotellet ligger där liksom kommunhuset o Rådhuset. Men annars bara massa sten och asfalt. Riktigt trist faktiskt. Men nu har några av kommunens folk tänkt till och byggt upp en liten oas med damm, växter och stora palmer. Riktigt snyggt blev det.
 
Stortorgets lilla oas med sittbänkar i närheten.
 
 
Undrar om lilla poolen/vattenblänket får vara ifred när nattsuddarna ska hem från kvällens äventyr!!! Lär nog vara mer än en som vill i här och bada fötterna kan jag tro :-)
 
 
Köpte hem några plantor till balkongen - det fattades nåt på väggen i vår "lilla kuvös"  (inglasade balkong).
Det blev Trädgårdsnejlika. Har aldrig köpt dom tidigare. Hoppas på riklig blomning under hela sommaren. Blir ganska varmt på balkongen, men vi försöker öppna upp glasdörrarna så mycket vi kan.
 
Trädgårdsnejlikor på väggen ovanför våra sköna stolar - en härlig plats när inte solen gassar för fullt.
 
 
Midsommarveckan står för dörren. Dags och förbereda för sill och nypotatis mm.
Ha de gott i sommarvärmen. Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Man uppskattar att få gå ut och äta ibland. Så tråkigt att alltid behöva laga mat.
Trädgårdsnejlika brukar jag plantera i rabatten. Har man tur så kan de övervintra.
Så fint de gjort det på torget.
Kram från Anne-Lie

2014-06-15 @ 13:44:14
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0