Kontroll o nervositet

Igår var det dags för halvårskontrollen på gyn mottagningen igen. Jag går på kontroll varje halvår nu efter min äggstockscancer som upptäcktes sept 2010.
Inför dom här kontrollerna blir jag alldeles hispigt nervös. Från det kallelsen dimper ner till läkarbesöket accelererar min oro över att något ska hittas som stavas CANCER. Mellan besöken tänker jag inte alls mycket på det tack och lov.
 
Det är med lite darriga ben, svett i handflatorna och fjärilar i magen som jag tar mig iväg till sjukhuset. På nåt sätt när jag väl sitter där i väntrummet då blir jag lugnare. Nu finns ju ingen återvändo direkt.
 
Jag har en underbar kvinnlig läkare och hon gör mig ännu lugnare. Undersökningen går smidigt och allt ser bra ut som vanligt. Vilka underbara ord ALLT SER BRA UT!!!!
Jag drar en lättnadens suck och ler stort inombords. YES jag klarade det denna gången med. 3 ½ år sen jag låg på operationsbordet och livmoder, äggstockar och äggledare togs bort. Plus den cancer som satt på äggstockarna.
Fick sen 6 cytostatika kurer som däckade mig fullständigt. Herregud vad utslagen jag var. Önskar inte min värste fiende att tvingas genomgå detta. Är väl en anledning till att jag är rädd och nervös inför dessa kontroller. Hela ordet CANCER är ju så laddat och förknippat med oro, ängslan och framför allt sjukdom o död.
 
Nu är det 6 månader tills nästa kontroll ska göras. Så jag kan möta våren och sommaren med glädje!!
 
Härliga vår och massa fina penséer på uteplatsen.
 
Förra året blommade körsbärsträden runt den 5 maj (då denna bild är tagen) I år lär dom blomma tidigare än så. I Kungsträdgården Stockholm blommar körsbärsträden för fullt. Visst är det härligt?
 
Detta har vi att se fram emot. Björkarnas blad som slår ut o all övrig grönska. Bäcken har vi inne på vårt bostadsområde i vår lilla naturpark. Så härligt med porlande vatten.
Önskar er alla en skön och avkopplande helg. Solen ska visst skina på oss och en behaglig temperatur utlovas.
Kram fr Lotta
 

Kommentarer
Postat av: jessica

Björkarna är fina när dem slår ut..men gillar dem inte ger mig snuva o kli i ögonen :(

2014-04-04 @ 18:29:30
Postat av: Evas pyssel

SÅÅÅÅ skönt för dig !!!! Nu kan du njuta av våren i lugn och ro. Ni har så fin uteplats så jag förstår att ni sitter där och fikar (eller äter) ofta. Man vill ju vara ute nu.
Kram Eva

2014-04-05 @ 23:00:09
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Carin Andersson

Så skönt det måste kännas att allt är OK efter kontroll! Njut nu av vår och sommaren!

Vilket fint område ni bor på, verkligen naturskönt!
Ha en fortsatt fin vecka och helg!
Kram, Carin

2014-04-08 @ 17:36:25
URL: http://xn--pettercarinslillapysselvr-0fc.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0