Internationella pannkaksdagen vs fettisdagen

Pannkakor eller semlor denna dag??? Ja det är frågan det. Både och kanske, eller njaaa det blir för mastigt.
Varför detta samma dag? Läste nånstans att engelsmännen inte gillar semlor utan gärna äter pannkakor istället just denna dag. Pannkakor kan man förvisso äta till torsdagens ärtsoppa eller när som helst egentligen. En sak är säker i alla fall; pannkakor är gott!!! Semlor likaså. Jag gillar wienersemlan, lite wienerbrödsaktig med himmelsk grädde och den där underbart goda marsipanen i mitten mmmmmmmmm...........
 
En vanlig god semla att avnjutas närhelst man vill. Dock ej ätit nån semla idag.
 
Utan det blev pannkakor idag. Sambons recept på filmjölks pannkakor såklart. Han är en fena på att  grädda pannkakor. Dom blir väldigt fluffiga och matiga. Är lite bikarbonat i smeten åxå. Man orkar inte äta många, 2 st fick jag i mig.
 
Pannkaka på G i stekpannan.
 
 
Pannkaka med munksylt ( inte gjord på MUNKAR utan rabarber, äppel, kanel) gott i gott med sallad och jordgubbar därtill.
 
Syns det att jag gillar sallad??? Äter det som godis. Sambon tog en kul bild på mig o jag delar gärna med mig
och bjussar på mig själv :-)
 
Allt gott önskar jag er som läser min blogg, kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja konstigt att ha två goda saker på en och samma dag! Såg goda ut de där pannkakorna! semlan oxå för den delen:)
ha en fin dag.
Kram Jennie

Postat av: PetterCarin

Hi, hi, visst är det gott med sallad! Gillar det också.... De där pannkakorna med fil låter mumsiga och likaså munksylten, kan man få recept?

Ha de så gott, kram
Carin

2013-02-14 @ 05:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0