Höstbasar i Torsås

Igår söndag deltog jag i DHR (De handikappades riksförbund) årliga höstbazar i Bygdegården Torsås. Det var andra året som jag deltog med mitt hantverk där. Många olika hantverkare fanns på plats samt lotterier, loppis, försäljning av hembakat o annat hemgjort o ätbart.
Ville man fylla magen med godsaker så fanns fika o kroppkakor i serveringen. En del program punkter från scenen var det åxå under dagen.
 
Mycket folk brukar det vara, men igår var starten trög med tunnsått med folk, men sen vaknade Torsås borna till liv och fler och fler personer anslöt ju längre dagen gick.
 
Jag hade som vanligt en hel del grejer med mig. Mina bord blev mer än välfyllda:
 
 
Smillas Hantverk med bl a drivveds tavlor och massa ljusfat mm.
 
Härliga goa Eva var på plats tillsammans med dottern Lena och sålde scrappade kort och massa annat fint.
 
Charlotte, DHR Södra Möres ordf gjorde många fina mosskransar som hon dekorerade fint med saker från naturen.
 
Lennart Karlsson från Rockneby (min barndoms by) med sin luffarslöjd.
 
Min kompis Emma hjälpte mig och sälja hantverk - det gjorde vi bra!!
 
Olle Björngreen underhöll med sång, musik och vitsar. Ett uppskattat och trallvänligt uppträdande.
 
Det var en något trött Lotta som packade ihop hantverket efter 7 timmar på plats i Torsås. Dagen avslutades tillsammans med mina vänner på en hamburger restaurang nära mitt hem. Det börjar på M och slutar på X!!!
 
Kramar fr en nöjd Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad trevligt du har berättat om söndagen och fina bilder. Trådslöjdaren är "granne" med mig i skåpet på Ox !!!! Jag var där och fyllde på igår. Nu fyller jag på hemma inför nästa julmarknad. Tur att det är några veckor dit. ha det gott ! Kram Eva

2012-10-23 @ 17:37:18
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Malin

Hej, åh vad skoj att du gillar det jag gör...
och oj vad kreativ du med var... Så roligt när man hittar fler som brinner för att skapa...
Du undra om tomtarna, nej just de gör jag inte själv...
jag har hittat dem på ica kvantum här intill...visst är de fina?
Ha det så bra
Kram Malin

2012-10-24 @ 17:27:59
URL: http://betonguteochinne.blogspot.com
Postat av: Inga

Så mysigt det ser ut...så mycket fint du och de andra har att sälja.
Kram Inga

2012-10-25 @ 12:31:09
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0