Vitt vitt vitt

Många personer gillar och anammar den vita trenden inom heminredning. Vita väggar, vita golv, vita tak och vita möbler och ännu mera inrednings detaljer i vitt. Rent avskalat och lugnt på nåt sätt. Jag gillar nog mer en blandad stil med olika färger och varmt och ombonat. Men lagom är bäst trots allt. Inte för mycket prylar men ska synas att man lever och bor i sitt hem. För min del får det ligga saker på bord i lagom mängd. Prylar man använder dagligen vill jag ha lättåtkomliga.
Heminrednings prylar kan va nytto prylar och bara till lust och fägring!! Vi närmar oss julen med stormsteg och min JUL är traditionell i mycket röda färger o gärna lite grönt därtill. Tomten ska helst va röd i mitt hem.
 
Eftersom jag hantverkar en del och gör saker med tema JUL vill jag behaga alla sorts kunder. Därför blir det tomtar med röda luvor, vättar i gröna, blå och t.o.m lila luvor. Lyckovättar eller gårdsvättar i grått tillverkar jag och nu har jag även tillverkat VITA vintertomtar.
 
Dessa säljer jag lösa tillsammans med alla dom andra tomtarna och vättarna. Man kan bygga sin egen lilla jul by med mossa eller vadd. Sätta tomtar, kottar, bär och vad man vill. Eller pynta sin adventsljusstake med några tomtar el vättar.
 
Har även gjort vita tomtar på blompinnar att dekorera julgrupper eller andra julblommor med. Blir säkert jättefint bland julstjärnor eller en liten jul en!!
 
Blev några vita tomtar på stora tändsticks askar åxå- när jag ändå var i farten.
 
Får se hur dessa nyheter tas emot när det vankas julmarknad nästa vecka. Torsd 15 nov är det JULMARKNAD i Sinnenas park utanför GR klin (fd långvårds klin) på länssjukhuset i Kalmar. Jag står inomhus med några utställare och resten av julmarknaden är utomhus i den vackra parken. Kl 12-18 är vi där och visar och säljer allehanda hantverk och massa ätbart. Glögg finns och lite live musik brukar det vara åxå. VARMT VÄLKOMNA!
 
Ha en skön helg alla goa läsare, på återhörande snart igen.
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: PetterCarin

Oj, oj, så många fina tomtar du gjort, de kommer säkert att gå åt som smör i solsken! Min lille vätte står här i "pysselrummet" och håller vakt över hemmet!
Och tändsticksakarna är bara så fina! Låter som en väldigt trevlig julmarknad du ska delta i.

Ha de så gott i gråvädret, här är så blött, fast det är det väl överallt.

Ta hand om er bägge två, kram
Carin

2012-11-10 @ 13:28:54
Postat av: Anne-Lie

Du är så duktig och gör så fina tomtar, jag blir avundsjuk på dig :) jag kan inte få till några så fina tomtar.
Kram!

2012-11-11 @ 09:26:14
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com
Postat av: Jennie

Hejsan. Jag håller med de andra att det är ju så söta tomtar du gör! Har hört mig för idag ang julmarknad här omkring vetlanda. Den du undrade över, Ekenässjön; verkar inte bli av i år pga för lite folk förra året. Så faktiskt så vet jag ingen mer förutom första advent då det är på torget i stan här.Ha det gott. Jennie

Postat av: Eva

De är riktigt snygga de vita med. Och såklart passar de ihop med svart/vita inredningsstil. Här är det gammaldags stil som gäller.......röda tomtar och många tomtar, mycket pynt över huvudtaget. Men så bor vi också i ett gammaldags hus. Ett riktigt julehus säger många.
Kram Eva

2012-11-14 @ 16:18:17
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0