Julmarknad i Sinnenas Park

Igår var den årliga julmarknaden i Sinnenas park vid länssjukhuset Kalmar. Den vackra parken var pyntad med julgran, ljusslingor, marschaller och eldkorgar. Vi var 34 utställare på plats. Jag och några till höll dock till inomhus i det närliggande sk Vardagsrummet på GR kliniken. Jag klarar inte av att stå utomhus så många timmar i november även om det under gårdagen var runt 10 plus grader mitt på dagen. Då hade värken i mina leder ökat än mer!!
 
Detta var 5e året som julmarknaden anordnades och den drar rikligt med besökare. Både personal och patienter, äldre och barnfamiljer kommer i stora lass för att fröjdas och insupa lite julstämning.
 
Vy över Sinnenas Park
 
Mitt försäljningsbord med mängder med olika hantverks alster - som vanligt!!
 
Lite av nyheterna för året: vita tomtar på blomsterpinne, Spegelramar med handgjorda figurer, små vita tavlor med olika slags motiv, stora tändsticks askar med vita tomtar på.
 
En liten extra hörna jag dekorerade med ljusslinga och några av mina grejer. Anti jultomtar på sten med fyndiga texter var väldigt populära.
 
Tord visade o sålde sina fina fågel tavlor. Jag är ägare till en sån tavla och är jätte förtjust i den.
 
Kvinnor som sålde betongtomtar, änglar tillverkade av ölburkar!! Och lite tovat bl a
 
Här är det fullt hålligång på julmarknaden. Glögg med pepparkaka eller en kopp kaffe avnjöts innan handladet drog igång igen. Trevligt och trivsamt med lite dragspelsmusik var det åxå.
 
Idag är jag trött och seg i kroppen. Blir en lugn dag. Borde sätta igång tillverkningen igen då vissa grejer såldes slut. Drygt en vecka till nästa julmarknad för min del. Så nu laddar vi om.
 
Tomtemors kram fr mig :-)

Kommentarer
Postat av: PetterCarin

Oj, oj, oj så mycket fint du tillverkat! Och vilken trevlig julmarknad, så bra att den är vid ett sjukhus så patienter får tillfälle att komma och titta och köpa. Förstår att du fick slutsålt på vissa saker!
Skönt att få en vilodag, hoppas du återhämtar dig! Här är så grått i dag, nu ska jag sätta igång ärtsoppekoket!

Ha en bra helg! Kram
Carin i Horred

2012-11-16 @ 13:19:48
Postat av: Maria Almgren

Oj, så mycket fint du hade att visa! Hoppas att du fick sälja mycket. Lycka till med nästa julmarknad!

2012-11-16 @ 15:26:28
URL: http://santsomgormigglad.blogspot.com
Postat av: Eva

Men vad nu...var det inne också ??? Jag var bara ute. Min kompis från byn... AnnChristin sålde betongsaker ute så jag gick bara runt där. Nu ses vi till helgen i alla fall. Ska bli trevligt.
Kram Eva

2012-11-18 @ 13:38:25
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0