Besök o kalas

Så kom då värmen till slut!!! Och då med besked. Som solen gassade från en blå himmel under flera dagar. Nu tillhör jag kategorin folk som inte gillar för varma dagar....... vi är väl några stycken tror jag. Blir bara jobbigt med värmen då kroppen tacklar av än mer, svetten lackar och min hud tål ej solljuset........ Men själen mår bra när solen skiner- så jag gillar läget och får göra det bästa av dagarna ändå. Finns ju skugga att uppsöka eller hålla sig inomhus dom varmaste timmarna under dagen. Nog om detta.
 
Vi fick besök under några dagar från Malmö. Sambons syster med kille kom och besökte oss. Blev lite trevligt umgänge såklart. Vi åt bl a lite gott på en restaurang vid gästhamnen här i stan. Fin utsikt över alla båtarna.
 
 
 
Här sitter goingen o jag och myser lite i väntan på maten
 
Torsdagen var en lika varm dag och på agendan stod 30 ÅRSKALAS!!! Tack och lov skulle kalaset vara vid havet på vårt underbara handikappbad Koudden. Finns en stuga där man kan boka och ha lite sammankomster i. Nu var det såklart dukat utomhus denna varma vackra dag. Familjen på min sida samlades och vi avnjöt en god smörgåstårta och en smarrig jordgubbstårta!!
 
 
 
Så här smarrig såg smörgåstårtan ut...... som vi åt!!!
 
Efter allt firande så var det dags att planera kvällens grillning på hemmaplan. Vårt skåne främmande hade tillbringat dagen på Öland och kom hungriga tillbaka till oss. Blev en trevlig kväll med god mat o goda drycker i den ljumma härliga kvällen.
 
 
Grillad fläskytterfilé är alltid lika gott. God blandad sallad därtill och klyftpotats plus Lottas Gojs sås!!!
 
I helgen har vädret varit lite svalare, regnet hängt i luften och hot om åska. Min kropp har protesterat så fick bli en vilodag hela lördagen. Varken kropp eller knopp hängde med som dom skulle!!! Nu väntas mer besök nästa vecka då sonen o hans tjej kommer o besöker oss här i Småland. Ska bli trevligt och träffas igen, var ett tag sen sist.
 
Ha en fortsatt skön vecka, snart är det augusti!! Oj vad tiden går
Kram Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0