Planering och ommöblering

Dagar läggs till dagar och tiden den går. Men jag tycker tiden går långsamt nu. Längtar jättemycket till den
17 mars då min going Bosse kommer med sitt flyttlass från Malmö och flyttar ihop med mig.
Vi planerar för fullt via telefon- hur och var möbler ska stå. Vissa saker gör vi oss av med på vars ett håll och annat flyttas till annan plats. Stora rensningen har vi haft båda två i hyllor, skåp och förråd. Massvis med sopsäckar som är fyllda av allehanda ting och förpassade till återvinning.

Senaste veckan har jag tömt 10 talet pärmar på sitt pappers innehåll och kört varenda papper i makulatorn till mängders mängders med pappers strimlor!! Synd man inte kan återanvända alla dessa strimlor till nåt..... nog
för att jag är kreativ men där tar det stopp.

Varför samlar man på sig alla dessa papper genom åren? Ja säg det. I mitt fall var det räkningar, fakturor mm från 1999 o ett antal år framåt som blev bortsorterade. Plus massa förenings papper sen många år tillbaka. Det blev plats i bokhyllan för böcker o andra saker. Kanonbra helt enkelt.



Galen i dig!! Ja det är jag nog :-)

Mitt hobbyrum är jag väldigt tacksam över, tyvärr har jag samlat på mig alldeles otroligt mycket olika material genom åren. Förvaringsmöjligheterna varit få, en bokhylla svalde ej alla lådor och prylar. Mycket blev ståendes på golvet. Svårstädat och otympligt och ej så snyggt.

Igår kom goda vänner på besök och dom var bussiga nog att hjälpa till med ommöblering i mitt hobbyrum. Men först skulle mitt arbetsbord tömmas!!! Och det var verkligen belamrat med grejer......... Som tur är finns inga foton tagna..........!!!!
En hel del kunde jag rensa bort o slänga, resten organiserade jag i genomskinliga plastlådor jag köpt. Plus att tomma glass byttor duger bra till massa småplock.



Du och jag - visst är det så

Det gamla hobbybordet bars ut o in med det gamla skrivbordet med en överhylla. Sväljer en hel del grejer man vill ha nära till hands. Skrivbordet har 1 hurts m skåp och 1 lådhurts - där "Bra-o-ha-grejer" får plats. Blev verkligen bra- kände pyssel lustan komma tillbaka för ett tag.........

Även en bokhylla flyttades fr sovrummet in till pyssel rummet. I denna hyllan placerade vi alla dessa plastlådor jag fyllt några timmar tidigare, plus en hel del som stod på golvet.
Mer finjusteringar ska göras i rummet- men det kommer bli betydligt mer lättarbetat nu.

Det är ovärdeligt med goa vänner som finns till hjälp och stöd. Tack snälla goa Per, Emma o Hanna!!

Kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej Lotta !

Så roligt att läsa om allt som du rensar bort och all planering inför samboskapet med min bror .

Kram Carina

2012-01-16 @ 21:10:14
Postat av: Eva

Oj vad du har jobbat. Men det är ju ett utmärkt tillfälle att rensa bort en del. Här finns alldeles för mycket också.Man får kanske blunda och kasta !! Spännande att bli sambo snart !! Önskar dig/er verkligen all lycka. Kram Eva

2012-01-16 @ 23:22:05
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0