Juligt värre i veckan

I tisdags var det dags för ännu en julmarknad. På äldre boendet Stensbergshemmet anordnades julmarknad igen. Många av de äldre boende i huset plus många pensionärer och övriga utifrån besöker denna lilla julmarknad. Här finns lite av varje att handla: julens blommor, julens godis, vörtbröd och lussekatter o annat gott. Vill du pryda bordet med virkade dukar eller vävda löpare eller lägga ny trasmatta på golvet så kan man fynda här. Lite annat hantverk i form av tomtar, stickade strumpor etc fanns åxå. Gratis glögg och "rullator race" gör det hela till en trevlig tillställning.
 
Mitt försäljningsbord- inbjudande med röda dukar på alla bord.
 
Populära ljuspåsar med liten dekorerad tändsticksask o några värmeljus. Bra värdinne gåva till julens festligheter.
 
Sålde slut på mina röda handgjorda tomtar i lera, så fick tillbringa 2 dagar till att göra flera och köpa ännu mer
röd lera. Även några pepparkaksgubbar i lera tillverkades. Men vad ont jag fick i mina fingrar och handleder!! Fick öka dosen smärtlindrande tabletter rejält och vila från allt vad hantverk heter. Vill tillverka mer och mer- är ju julmarknad både lördag och söndag nästa helg.
 
Fredag kväll var den årliga julkusinträffen inplanerad. Fick några återbud men 5 kusiner träffades till en kväll i julens tema. Vi åt risgrynsgröt med julskink smörgåsar, drack glögg och åt pepparkakor med ädelost till. Lite gotter o snacks och fika med pepparkaks cheese cake hanns med.
 
Gröt och julskinka det är mums det!!!
 
Här ligger julpaketen i väntan på det roliga julklapps spelet. Jädra vad vi sliter i paketen- alla vi ha så många paket som möjligt när tärningen visar en 6a!! Ikväll fick alla 2 paket var till slut- rättvist och alla var nöjda.
 
Lördagen bjöd på adventsfika på favvo fiket Kläckeberga Lantcafé. Det var musik underhållning av elever fr Högalids folkhögskola och det var så fin julmusik dom bjöd på. En lugn o stämningsfull stund.
Vi drog sen vidare till julmarknaden på Svenssons motor museum utanför Läckeby. Ett museum med gamla bilar, traktorer och mopeder mm och där fanns lite försäljare av div hantverk och ätbart. Lite besökare och inte
så nöjda försäljare. Jag köpte en burk Whiskey senap som jag gillar mycket. Lite honung och några marsipan figurer blev det åxå.
 
Duktiga elever från Högalids musiklinje.
 
Julmarknads försäljare i Läckeby- sålde hembakat, godis o mycket annat.
 
Denna fina gamla bil stod i en av lokalerna på Julmarknaden- verkligen fin. Mycket att se här, men lite publik/kunder. Tacksam över att jag ej bokade plats på denna julmarknaden. Man vill ju gärna sälja!!
 
Imorgon är det 1a advent och sambon och jag ska åka över Ölandsbron och äta julbord på hotell Skansen. Ska bli mysigt och gott.
Önskar er alla en riktigt fin 1a advent. KRAMAR fr Lotta

Kommentarer
Postat av: PetterCarin

Så trevligt det låter med julbord, mums!
Och risgrynsgröt, oj, oj så gott, blir riktigt sugen nu....

Ha en fin 1:a advent och en fortsatt fin december!
Kram
Carin

2012-12-02 @ 12:36:58
Postat av: Eva

Inte alls konstigt att dina röda tomtar tog slut. Så söta. Mycket tog slut för mig/oss i veckan också där jag var. Efter auktionen i fredags kväll var jag trött så det blev en välbehövlig paus i Skåneland. Hörs i veckan. Kram Eva

2012-12-03 @ 09:58:21
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Jennie Bertilsson

inte konstigt att dina saker säljer slut, jätte fina är de. Kul å träffas med släkten ibland, blir ju inte så ofta som man vill.
Jennie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0