Platt fall

Förra helgen hade jag sonen o hans tjej på besök hos mig under 1 dygn. Men oj vad tiden går fort när vi äntligen får chans att träffas. Men det är många familje medlemmar och andra som dom vill träffa när dom är här hemåt ju.

I alla fall så hade vi en skön fika stund på min altan tillsammans med sonens pappa. Trevligt och kunna sitta ute o njuta av september solen. Tobias rensade bland massa cd skivor som han hade kvar hos mig. En del ville han ta med sig till Stockholm och en del cd skivor fick pappa ta över. Sonen hjälpte mig även med lite smått plock som jag inte fixar själv.



Far och son - visst syns likheten?

På kvällen var vi ute och käkade god mat på rest Athena. Min mamma var med oss åxå. Supergod mat och trevligt
att bara få sitta ner och bli serverad och njuta av livet. Vi åt lite olika maträtter men allt var mycket vällagat och gott. Givetvis började vi med att äta Vitlöksbröd!!!



Oxfile toast med bearnaise sås och klyft potatis -mums!!

Helgen innehöll åxå en trevlig kusinträff med gott att äta och dricka samt inte minst massa
kvinno snack - och det är ju alltid trevligt :-)

Veckan som gått har dock inneburit massa smärta för mig. Jag halkade/snubblade omkull i min hall
rejält i måndags. Skulle bara busa lite med hunden som jag var hundvakt åt. Pladask och där låg jag på hall
golvet och kom inte upp. Inget var brutet trodde jag men aj aj aj vad det gjorde ont i höften, låret och knät.

Efter olika turer hit och dit och smärtstillande tabl blev det ändå transport in till sjukhuset med ambulans.
Många långa timmars väntan på akuten innan jag strax innan midnatt blev röntgad.

Kom till slut upp på ortoped avd där det var fullbelagt. Så min natt tillbringade jag i dagrummet. Jo jag fick
ligga i en säng faktiskt-slapp tillbringa natten i en fåtölj.

Inget var brutet i min kropp sas det. Men fler röntgen bilder samt ultraljud gjordes på tisdagen. Jag har fått rejäla blödningar i muskulaturen i knä och låret. Får smärtlindrande tabl regelbundet för att stävja smärtan.

Jag ville hem och blev utskriven under onsdagen. Skönt o va hemma även om det är kämpigt att röra mig. Men allting går- tar bara lite längre tid..........

I helgen kommer min going, min snälla goe omtänksamme karl till mig. Ska bli så mysigt o träffas igen. Solen skiner och det är varmt och skönt ute. Så vi hoppas på en trivsam helg tillsammans.



En höstlik boll kryss på min altan. Men än finns sommar värmen kvar!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Hej på dig Lotta !!

Vad roligt att höra ifrån dig. Tråkigt med ditt fall, men ändå tur att inget var brutet. Läser mellan raderna att du mår bra trots allt. Vi har haft en eländes vecka med ett av barnbarnen (14 år) på lasarettet. Sprängande huvudvärk, hög feber m.m. De kom fram till att det var ett virus på hjärnhinnan och synnerven. Fy vad nervöst det har varit.Idag kom han hem och ska fortsätta behandla febern hemma. Det är nästan värre när ens barn och barnbarn är sjuka. Man blir så himlans orolig.

Roligt att du nämner julmarknad. Jag undrade just om vi (dottern o jag) skulle vara med på en. Charlotte från DHR ringde mig om deras marknad, men då är vi bortresta. Skulle vara kul med Bjursnäs. Vem har hand om det och vad kostar bordet ?? Kan du inte mejla till mig om det. Skulle vara jättekul. Vi var ju där och handlade lite ifjol.

Ha en riktigt skön helg ! Kram Eva

2011-09-16 @ 19:04:26
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0