Förbaskade biverkningar

Jaha som ett brev på posten kom även denna omgång en radda biverkningar efter min 4e cellgifts behandling. Jag kommer aldrig vänja mig vid dessa negativa förändringar som tar över min energi och ställer till oreda i min kropp.

Tröttheten som förlamar mig - däckar mig totalt, hjälper inte med varken många vilostunder eller sömn. Skit jobbigt är det milt sagt.
Värken har satt in i mina ben, inte alls lik den reumatiska värken. Går inte att beskriva denna värk, cytostat sköterskan sa att denna värk liknar träningsvärk, men det håller jag inte med om- denna värk är jävligare.

Precis som tidigare påverkas munslemhinnan av cellgifterna, jag känner inte vad nåt smakar. Känns som järnsmak i munnen. Jag dricker o dricker för att motverka muntorrheten men t o m vatten smakar illa. Bäst funkar läsk och mineral vatten.
Känner även av påverkan i underlivet, mitt immunförsvar är starkt påverkat. Usch va gnällig jag är nu- men livet är inte vidare positivt just nu tyvärr.

Det enda positiva är att jag bara har 2 cellgifts behandlingar kvar nu. 2 behandlingar och 2 omgångar med biverkningar. Sen blir det till att fira på nåt sätt- för fira ska jag att denna svåra tuffa period i mitt liv ska vara över.

Jag kommer inte att återfå min kraft och energi med en gång efter avslutad behandling. Det kommer att ta tid att få orken och energin tillbaka. Men eftersom vi går mot ljusare tider och våren så småningom sprider sin värme och grönska över vår tillvaro, så har vi ju alla nåt positivt att se fram emot. Jag längtar enormt över att se dom spröda små musöronen på björkarna slå ut t ex och se skogsbackarna fulla av blåsippor och vitsippor. Visst längtar väl även ni andra efter detsamma??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0