Tidnings kändis och grötlunch!!

Förra veckan, onsd 30 nov var jag med i ett reportage i vår ena dagstidning Barometern. Jag var lite spänd för hur fotona skulle se ut o hur jounalisten skrivit om mig och mitt pysslande.
Jag satt o pysslade under hela intervjun, visade hur jag med mina förvärkta fingrar ändå kan jobba med små små detaljer av leran - som sen blir tomtar, vättar o andra figurer.
Hela reportaget andades positivitet, att det går att leva ett bra liv trots reumatisk sjukdom. En liten del handlade om min genomgångna cancer och hur jag träffade kärleken............





Idag har jag varit på Reumatiker föreningens grötlunch. Vi var ett glatt gäng som åt risgryns gröt och
julskinka på gott vörtbröd. Lokalen var julpyntad med ljusstakar, julgran o tända ljus på borden.








Avslutar med en bild på min katt Sudden. Han sitter på bordet i mitt julpyntade kök.
Sudden är drygt 8 år gammal och en väldigt kelen katt. Men han kan va lurig som bara
den åxå.



Önskar er alla en fortsatt go o skön vecka. Unna er lite god varm glögg i kylan.
Kram Lotta


Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Så du har blivit en kändis nu genom tidningen. Det var du värd, du är så duktig med dina alster i lera.

Man kanske skull köpa hem en flaska med glögg, det är ganska gott.

Kram!

2011-12-07 @ 07:13:14
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0