Julstämning

Igår kväll fick jag en dos julstämning inom mig. Var tillsammans med mamma o syrran i Kalmarsalen o lyssnade på julkonserten Änglarnas Tid med Magnus Carlsson. Han sjunger otroligt bra oavsett vilken sorts musik han ger sig på. Nu var det jullåtar såklart. Den finstämda Ave Maria gör mig nästan tårögd- sååå vackert. Lilla Trumslagarpojken gillar jag mycket åxå. Hade gärna velat se o höra denna konserten i en kyrka istället, då hade den kommit ännu mer till sin rätt. Ingen julkonsert utan O Helga Natt, så den fick vi höra även denna kväll.

Grått o trist ute, men ändå skönt på nåt sätt och slippa snön o halkan. Hoppas dock på att snön kan komma lite försiktigt under julhelgen- för julstämningens skull.
Får fixa julstämning inomhus istället:



Mitt julpyntade köksfönster




Min hallbyrå pyntad med ljusslinga i frostad glasburk, tomtar o ljus




Söta goa tomtar o lite ljuslyktor pryder alltid sin plats




Tomten med sin "långa lugg" sitter alltid på samma plats i hallen o välkomnar alla




Den fina spånstjärnan lyser så vackert i mitt hobbyrum. Tillverkad o design
av Bengt Johansson, Nyebo, Ålem.




Avlsutar detta blogg inlägg med en bild på en Ängel (med tanke på Änglarnas tid)
Denna ängel hänger i min kökslampa o är en kul grej jag blir glad av varje dag!!!
En liten naken ängel :-)) söt som bara den.

Ha det fortsatt gott i julstöket, sakta ner takten ibland o njut lite åxå.......
Kram Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad fint du har julpyntat! Tänk jag har en likadan julstjärna som du , av Bengt i Nyebo. Den är otroligt fin. Men nu ligger den i vårt förråd och istället hänger min egen näverstjärna i fönstret. Den är jag så stolt över.

Vilken underbar konsert med Magnus. Han är en otrolig artist och så allsidig. Och alltid är han vänlig och ger sig tid att prata med alla.Jag har just skrivit en kommentar på hans blogg, Bloggarenan.Nu ska jag sitta och mysa med en virkning, medan mannen kör in till stan för att tillverka de minsta barnbarnens pepparkakshus.

Ha en riktigt skön helg !! Kram Eva

2011-12-16 @ 16:35:38
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0