Årets sista dag

31 dec 2011 - ja det är visst dagens datum o den allra sista dagen på detta året. Mänga många dagar har jag lagt bakom mig. Många dagar o nätter som varit rejält tuffa o tunga o ta mig igenom, åtminstone under årets första 4 månader.
Förra nyårshelgen hade jag trevligt sällskap och blev bortskämd med vällagad god mat o trevligt umgänge. Minns att jag mådde pyton, åt penicillin o var svag o nedsatt efter min 3e cellgifts behandling. Men jag slapp ensamheten som är otroligt jobbig.

I år får jag dessvärre fira in året ensam tillsammans med katten!! Min karl befinner sig i Skåne land tyvärr. Katten ogillar alla dessa smällare o raketer o alla höga ljud omkring dessa. Så nu hoppas jag bara timmarna går snabbt så det blir nytt år.



Årets första månader var alltså rejält jobbiga. Min kropp blev mer o mer medtagen av cellgifts behandlingarna jag fick. Fick ett flertal infektioner som krävde penicillin behandling. Mitt immunförsvar sjönk allt mer. Under mars månad blev jag allt svagare, svårt o äta o dricka, mycke illamående osv. Usch o fy va jobbigt det var. Krävdes ett par dagar på sjukhus för att få mig på fötter igen. En mödosam väg tillbaka igen för att återfå krafterna.

Minns så väl den 11 april i år- då jag för första gången var ute på min altan. Solen sken o det var premiär på Kalmar FF;s nya arena. Jag hörde sorlet därifrån där jag satt på en stol på altanen med en skål glass framför mig. Jag kände sån lycka just då!!!

Sakta sakta under sommar månaderna blev jag starkare- litet steg varje dag framåt. Fick kontakt via en dejt sida med en Skåne kille och vi träffades under några fina dagar i juli månad. Vi har sen fortsatt o träffas en gång per månad och om allt klaffar ska vi bli sambo i mars 2012.

Under hösten fann jag min kreativa sida igen, kändes helt otroligt att se saker växa fram ur mina händer. Jag jobbade mest i lera o tillverkade mängder med tomtar o vättar. Men även andra saker blev tillverkade o hittade hem till nya kunder under dom julmarknader jag deltog på under nov-dec.

Mitt bloggande har gett mig nya kontakter i bloggvärlden. Helt fantastiskt med alla dessa nya härliga människor. Tack alla ni för att ni finns.

Ett nytt år lurar nu bara några timmar bort. Ett helt år med bara oskrivna dagar. Det gäller för oss alla att fylla dom med meningsfullt innehåll.



GOTT NYTT ÅR kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja du har verkligen haft ett tufft år min vän. Vårt år har fyllts av glada positiva saker, men även sorg ....begravningar på löpande band. Men nu ser vi fram emot 2012 med positiva ambitioner. Eller hur !!! Har degat oss igenom nyårsdagen, men idag vill jag ta tag i vardagslivet igen. Får se vad det kan bli !!! God fortsättning 2012 min vän !! Kram Eva

2012-01-02 @ 12:56:41
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Eva

Nä Lotta den rätta orken ligger lågt nu. Det har varit så mycket runt jul och nyår så man behöver en uppladdning. Dagarna är sega.Och så den där jäkla blåsten och regnet. Jag älskar att gå Ajaxpromenader men nu är det inte skönt. Men vi kommer snart igen !!!!!! Blåser iväg en kram till dig. //Eva

2012-01-04 @ 22:47:13
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0