Livet tur o retur

Denna veckan har jag varit på två begravningar. Man blir påmind om hur skört livet är.
När man sitter i kyrkan kommer alla möjliga tankar farande i skallen.

Jag som har en cancer sjukdom bakom mig är särskild skör, men även tacksam över
att jag klarat av den tuffa operationen och cellgifts behandlingarna.

Jag läser många olika bloggar där människor med olika slags cancer sjukdomar
beskriver sina liv. Många mår bättre idag medan andra kämpar för fullt dag för dag
med ett dåligt mående och en dålig prognos.
Jag blir påverkad av det jag läser o inser att jag ska vara tacksam för varje dag
jag slår upp ögonen och kan komma ur sängen på egen hand. Alltför fort kan
allting förändras.

Så ta vara på varandra och skjut inte upp sånt ni planerat länge o göra. Gör det nu!!
Besök eller ring den där personen som ni så länge tänkt göra. Åk på den där resan som
länge varit en dröm. Bjud hem personer på en enkel fika eller en brak middag och säg
hur mycket dom betyder för dig............. Ja huvudsaken man gör nåt och inte bara skjuter
det till framtiden. För helt plötsligt finns inte framtiden där!!!

Detta blev ett tung blogg inlägg - men eftertankar behövs åxå.

Vill bara omfamna er alla med en Hjärtevarm kram....... KRAAAAM



Så skimrande var aldrig havet................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0