Att glädjas åt..........................

Det finns mycket att glädjas åt i livet, i stort o i smått. Jag försöker glädjas åt det lilla, det enkla som ändå ger mig nåt positivt tillbaka.
Det kan vara enkelt umgänge med familj o vänner, att mötas av ett leende, att solen skiner, att mitt favorit program går på tvn just ikväll, att se dom första björklöven slå ut i skir grönska på vårkanten - ja det enkla är oftast det bästa.

Jag tänker o grubblar en hel del i vanliga fall. Det blir ännu mer tankar nu när jag genomgår cancer behandlingen. Benen slogs ju faktiskt lite undan på mig när jag fick min cancerdiagnos för drygt 2 mån sedan.

Jag lever ensam, näää inte helt ensam - jag har ju min fyrfota vän katten Sudden. Han är en drygt 7 årig katt herre, helt blyertsgrå o otroligt mysig när han vill vara det!!! Han är ett stort sällskap, kelsjuk ibland och väldigt egen ibland. Vill inte vara utan den katten. Han kom in i mitt liv i samband med skilsmässan fr min make för drygt 7 år sedan. Sudden är mig trogen, visst springer han ute o klättrar i träden men han kommer alltid tillbaka in till mig.

En annan del av mitt liv är självklart min son. Han är en stor glädjekälla tillsammans med sin flickvän, så glad över att jag har dom. Dom finns för mig och ställer upp så mycket dom kan för mig. Glad över att vi har en sån nära o bra kontakt.

Min kreativa sida är åxå en sak som jag glädjs enormt över. Är så tacksam att jag trots mina reumatiska besvär kan tillverka så pass mycket saker i olika material och utförande. Kul o se saker växa fram och att kunder tilltalas av det jag tillverkar och även vill köpa saker av mig. Det ger en positiv kick självklart.

En stor glädje källa är självklart att ha goa vänner runt sig som bryr sig om en. Jag är ju i större behov av goa vänner i mitt liv nu. Vänner som ringer, sms:ar, mailar, chattar med mig och besöker mig och/eller tar mig med ut på olika evenemang eller en enkel fika. Tack alla ni som bryr sig om mig!!!

Glädjs även åt all den hjälp och stöd som samhället kan bistå mig med. Har ju hjälp fr hemtjänsten både på morgonen o kvällen dagligen numera. Plus att kommunens sköterska besöker mig dagligen o ger mig blodförtunnande spruta. Kan tyckas jobbigt att ha folk springande hos mig dagligen, men samtidigt är det en stor trygghet självklart.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Han ser lite lurig ut sudden..heeheh

2010-12-07 @ 11:56:38
URL: http://jezzis.wordpress.com
Postat av: Eva

Jodå, jag och dottern var med på Rockneby julmarknad ifjol. De har ringt i år med, men vi avstår. Det är en till som säljer kort där. Det är för litet för att konkurrera med två likadana utbud. Och vi tyckte inte att vi hade tillräckligt heller. Vi stod nyss på två olika basarer i Torsås. Nä, nästa år ska jag komma ihåg Bjursnäs. Det var så trevligt att det var både ute och inne.

Vad roligt att du har ditt pyssel att greja med. Tankarna flyger bort från sånt som är jobbigt då. Du är duktig och jag gillade verkligen dina magneter. Jag har ett gäng gamla mandelmussleformar framplockade. Tänkte spraymåla dem röda , limma fast en ljushållare och fylla med något, mossa eller stenar. Såg detta när vi var i Berlin nyligen. Pysselögonen är med överallt. Ha det gott...vi hörs igen !!! Kram Eva

2010-12-07 @ 18:25:06
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0