Blommor är en del av mitt liv

Vad vore livet utan alla blommor och all grönska ute i naturen? Jag älskar blommor och allt det som växer i vår vackra natur. Blommors fägring ger så mycket tillbaka. Det ger själen lite mer livsglädje. En näpen liljekonvalj eller ett hav av blommande vitsippor är för underbart. Likaså doften av syren eller en blommande kaprifol en sen sommarkväll.
Alla underbara sommarväxter man kan så och driva upp eller som jag gör; köper färdiga från handelsträdgården, dessa blommor vill jag ej vara utan på min uteplats.



En lila penseé i en ampel på uteplatsen



Ett hav av pelargoner på Knutsons blommor i Lindsdal, jag köpte med mig några hem



Mycket fina utplanteringsväxter o välja på



Rosmarin på stam är nytt för mig, men väldigt tilltalande- vill ha!!



Dessa tulpaner växer i en av mina odlingslådor. Jättefina men vet ej namnet på dom.



Även jordgubbsplantorna o gräslöken är på G- gott i gott med egna jordgubbar!!



Mitt söta lilla fågelbad hänger där o ser bara gulligt ut :-))

Idag planterade vi alltså lite sommarblommor. Det kommer bli mycke mycke av den varan på vår lilla uteplats. Mängder av blommor av allehanda slag. Kanske även lite plocksallad o persilja om mördarsniglarna kan låta bli det. Får odla i hängande balkonglådor en bit över marken dit dom inte klättrar dom fula uslingarna!!

Solen har värmt från en blå himmel idag. Jag mår betydligt bättre än jag gjorde igår. Då var jag rejält under isen med frossa, konstig ledvärk och lätt illamående. Idag har jag "bara" en förbaskat ilsken tandvärk att stå ut med.

Ha de gott alla goa läsare och kom ihåg att blommor är balsam för själen........
Kram fr Lotta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0