Min 58e födelsedag

Ett år äldre, och lite klokare!! Njaa tveksamt om jag blir klokare med åren. Fyllde i alla fall år häromdagen och det fixades med lite kalasfika för nära och kära besökare. Orkar inte ställa till med stor baluns, fyllde ju bara 58 år. Lite skraj över att jag närmar mig 60 år så småningom, men jag är ung i sinnet så klarar nog det med.
 
 
Till min stora LYCKA kom mitt barnbarn med föräldrar på besök till mig. Jag satt och höll den lille medan föräldrarna fikade. Han sov under hela kalaset trots allt prat omkring.
 
 
Vi bjöd på bullar, morotskaka och kladdkaka med grädde.
 
 
Jag hade besök från 13 tiden på dagen fram till ca kl 20 på kvällen. Var trött då men så kul att bli uppvaktad. Här är kompisen Nisse i samspråk med mina kusiner Anita och Anneli. Timmarna flög iväg under mycket prat och fika.
 
 
Fick så fina blommor,choklad, vas, värmeljus, prydnadshjärta, ljuslykta, lotter. Så tacksam och glad för allt firande. Efter mitt sjukdomsår förra året med allvarliga infektioner mm så är jag extra tacksam över varje dag. Lever här och nu och njuter av livet.
 
 
 
 
Min mamma tillika Eltons gammelfarmor är åxå glad över nytillskottet i familjen. Hon fick träffa den lille killen på mitt kalas för första gången. Här sitter dom och myser i soffan.
 
 
 
Vi firade inte Alla hjärtans dag. Jag är lite anti mot såna dagar när affärerna mest driver på att vi ska köpa och köpa.......Man bestämmer självklart hur och om man vill fira den dagen eller inte. Jag fick ett chokladhjärta från min mamma så under fredagskvällen åt jag och sambon goda chokladhjärtan minsann.
 
 
Om 2 månader har sambon hunnit ikapp mig åldersmässigt, då fyller han åxå 58 år. Och då har vi VÅREN här förhoppningsvis och snön är borta.
 
Ha de gott, kram från Lotta
.

Kommentarer
Postat av: Carin%2520Andersson

Gratulerar på födelsedagen i efterskott! Och till barnbarnet! Livets efterrätt! Sköt om er! Kramar, Carin

2018-02-20 @ 06:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0