Vår sista julmarknad för året

Igår söndag 2a advent var vi på årets sista julmarknad för vår del. Den var på Skälby i Kalmar och är en gammeldags gemytlig och stor julmarknad som drar mycket besökare. Många utställare på plats som säljer allt från hantverk till ätbara produkter, flera lotterier, café och ponnyridning. Vill man dansa kring granen eller träffa tomten kan man göra det med. Hela Skälby sjuder av liv denna dag. Och att snön föll ner gjorde julmarknaden än mer idyllisk.
 
Här står vi  tomtemor och tomtefar vid vårt hantverksbord. En del tomtar och kylskåpsmagneter fick nya hem och lite annat blandat såldes.
 
 
Jag gillar att tillverka i hobbylera så det blir många tomtar, vättar, pepparkaksgubbar mm. En del hamnar i makrillburkar och en del i kakformar med magnet på baksidan. Några tomtar hamnade i ett NisseHus. Gjorde många små dekorationer i lera som lussekatter, pepparkakshjärtan, julpaket och även polkagrishjärtan som är slutsålda.
 
 
 
Vi delade bord som alltid med Camilla o Annika (visar bara ryggen). Lika kul som vanligt. God stämning i vårt rum.
 
 
Cissi stod åxå i samma rum som oss och hon är aldrig stilla därav suddig bild :) Hon sålde hembakat, marmelad o massa annat.
 
 
Kalmar Folkdanslag hade som vanligt olika lotterier med hemslöjdade vinster.
 
 
 
Så här snöigt var det igår. Vår bil står översnöad nedanför huvudbyggnaden på Skälby.
 
 
Den stora fina adventsstjärnan i huvudbyggnaden på Skälby Kungsgård lyser så fint i trapphuset.
 
 
Avslutar med en bild på våra fina julkulor som hänger i ett fönster här hemma. Beställde självhäftande namn att sätta p julgranskulor. Vi heter ju LottaTomtemor och tomtefar på instagram. Fina tycker jag.
 
Idag är vi trötta och värkbrutna efter julmarknaden. Så blir mycket vila. Jag ska på kusinträff ikväll så måste hitta lite energi. Annars fokuserar vi framåt mot min sons födelsedag och mot julhelgen. Och i januari ska jag bli farmor  stor lycka och glädje.
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Så fint uppdukat bord ni har. Jag förstår att ni är trötta efter allt uppochnedpackande. Men jag vet ju att det är roligt också.
Det kom mycket snö i söndags och nu snöar det igen. Lite oroligt inför kvällen. Men vi får köra försiktigt.
Kram Eva

2017-12-12 @ 10:30:18
URL: http://evaspysselsida.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0