Julträff med kusinerna

Vi är ett gäng kusiner som brukar träffas och ha lite julmys tillsammans varje år. Denna gången var vi 8 kusiner som träffades hemma hos min syster. Kusinskaran är stor  över 25 kusiner är vi spridda i landet. Vi äter gott och snackar mycket, spelar julklappsspelet och äter lite till. Trevligt är det att ses och hinna prata ikapp vad som hänt sen sist.
 
Hela gänget på kusinträffen vid köksbordet hos syrran.
 
 
Vi åt goda jullandgångar som var beställda i en lokal ICA butik. En försmak av julen.
 
 
Till fikat blev det en supergod saffranskaka med mandelmassa i som syrran bakat. Vi hann med glögg och pepparkakor med minsann under kvällen.
 
 
Julklappsspelet är ett måste när vi träffas innan jul. 2 paket var med ett totalvärde på 50 kr tar vi med oss och spelar om. Det blir galet hugg efter paketen under spelets gång. Detta är mina vinster/julklappar från kvällen. Godispåsar, block, ficklampa, handcreme.
 
 
En riktigt kul kväll trots att jag var trött och seg efter julmarknaden i helgen. Men jag var med i alla fall. Sist när kusinerna träffades var i mars när jag låg inlagd på intensiven med svår blodförgiftning. Så tacksam över att jag klarat av 3 blodförgiftningar och allt det fört med sig i dåligt mående och lång rehab efter varje omgång. Jag är envis och målinriktad och försöker tänka positivt och se framåt.
 
Ha en fortsatt bra vecka och idag 13 dec firas ju Lucia på olika sätt. Vi kollar nog på Lucia ikväll på tvn. Var för seg i kroppen i morse för att gå upp innan kl 7 och kolla på Lucia.
 
Kram från Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0