Julmarknad i Kåremo 26 nov 2017

Bättre sent än aldrig!! Äntligen har vi fått igång min dator igen- haft problem med nätverksanslutningen. Så här kommer lite bilder från julmarknaden i Kåremo, ca 2 mil norr om Kalmar som var för en vecka sen.
Vi har varit med på denna trivsamma julmarknad i många år nu. Liten gemytlig julmarknad med hantverk, ätbara produkter, lotteri och kafé.
 
En del av mitt/vårt hantverk. Tomtar vättar och pepparkaksgubbar säljer alltid bra. Även de små grötfaten med tomtar i sålde vi en del av.
 
 
Från vårt bord. Trähantverket har min sambo sågat, slipat målat och monterat. Jag dekorerar dom. Kylskåpsmagneterna i form av kakformar är poppis.
 
 
Kompisen Gunilla sålde sina ulliga gulliga tomtar/vättar
 
 
Bredvid oss stod vännen Zaga och sålde senap, betongtomtar, dörrkransar mm.
 
 
Mycket folk under några timmar. Här står vännen Håkan m fru och betraktar vårt hantverk.
 
 
Här står Rudolf med röda mulen hihi - näää det är min sambo Bosse som bjuder på ett skratt.
 
Vi var nöjda med försäljningen i Kåremo. Några dagar senare hämtade vi det hantverk som stått i en monter på ett äldreboende här i Kalmar under en månad. En del alster var sålda vilket är glädjande. Lite mindre att bära hem.
Nu laddar vi inför nästa julmarknad, vår sista i år. På söndag 2a advent 10 dec är det julmarknad på Skälby Kungsgård mitt i Kalmar. Många aktörer delar på denna julmarknad. Lions, 4H klubben, Kalmar Folkdanslag, Studiefrämjandet och ett folkdanslag till. Det kommer otroligt mycket folk och det blir dans kring granen och tomten brukar komma till alla barns förtjusning. Hantverk och lotterier och massa ätbara produkter finns att köpa.
Vi har plats i den stora grå huvudbyggnaden på andra våningen. (Info för er som kommer dit.)........
Varmt välkomna!
 
Kramar från Lotta Tomtemor
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Otroligt fint hantverk! Har du någon webshop? Jag skulle så gärna vilja köpa dina små tomtar?

2017-12-05 @ 17:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0