God Jul

23 december idag och dagen före julafton. Läget är lugnt hos oss, ingen julstress här. Vi är förkylda både jag och sambon, så energinivån är låg. Ingen jakt på julklappar i sista sekunden eller köa i mataffären efter det sista till julbordet imorgon. Det som är fixat och köpt finns i kyl o frys. Tanken är att vi ska äta julmat hos min syster imorgon men vi får se hur vi mår helt enkelt. Vi har alltid knyte  tar med oss lite mat var och en och bidrar med. Funkar alltid bra.
Hoppas kunna träffa sonen med flickvän en stund mitt på dagen åxå och ge nån liten julklapp. Den största gåvan kommer ju i januari, mitt första barnbarn.
 
Julkort har vi skickat och julkort har vi fått. Denna julkortstavla sitter i vårt kök. Både fin o kul att kika på.
 
 
 
Lägenheten har varit julpyntad sen 1a advent. Julbonader på väggarna, juldukar på bord och bokhyllor, tomtar i varje vrå. Allt enligt tradition.
 
 
 
I köket ska alltid de svarta gardinerna med tomtar på hängas upp, plus en röd gardin bakom.
 
 
 
Detta trevåningsfat står på en köksbänk fyllt med röda glänsande julgranskulor.
 
 
 
Glögg grytan med muggar står redo att fyllas med varm glögg.
 
 
 
En av alla de tomtar vi har pryder sin plats i vardagsrummet. En tomte jag har haft i många år.
 
 
 
Den 3e advent hade vi lite snö här i Kalmar. Men julen blir grön i år, idag är det 8-9 plusgrader och mulet väder. Ingen vidare julstämning precis.
 
Men jul blir det oavsett väder, oavsett hur hälsan är osv. Julen blir vad vi gör den till. Vi ger varandra en omtanke om varandra och jag önskar er alla en riktigt GOD JUL.
 
JULKRAM från Lotta Tomtemor

Kommentarer
Postat av: Carin%2520Andersson

God fortsättning på julen!

Så fint o pyntat ni har det, speciellt "julkortstavlan" en sån bra idé!
Ja det är inget julväder precis, här regnar det, både julafton o juldagen och det ska visst bli regn idag med. men man kan inte göra något åt det, bara att hänga med!
Hoppas nu att ni blir bättre från era förkylningar och kan njuta mer av julmat mm!
Sköt om er, julkram, Carin Andersson

2017-12-26 @ 05:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0