Kreativt skapande bra för själen

Oj va länge sen jag bloggade senast. Men fick negativa besked som rörde runt inom mig och väckte tankar och grubblerier för 14 dagar sen. Återkommer till detta i nästa inlägg.
 
Har ej kommit igång med hantverkandet och skapandet denna höst som jag brukar. Vid denna tiden i slutet på oktober brukar jag vara som mest effektiv. Brukar börja med att tillverka tomtar och vättar i slutet på augusti-början på september. Men pga värk i båda handlederna har det ej blivit så. Fick en kortisoninjektion i vänster handled men den hjälpte inte alls. Efter nästan 2 v fick jag nya kortisonsprutor av annan doktor i båda handlederna och nu mildrades värken liten iaf. Så lite, lite arbete med leran har inletts.
 
Mina handledsskydd lindrar lite och stödjer handlederna medan jag rullar ut leran och tillverkar mini lussekatter.
 
 
Snögubbarna hjälptes jag och sambon åt tillsammans att göra och sen monterade jag dom i fina glaskulor att hänga i t ex ett fönster.
 
 
Blev några tittskåp med snögubbar när vi ändå var igång. Svamparna och lussekatterna har jag gjort i lera åxå.
 
 
Fixade till några trästubbar som låg här hemma. Hade köpt tomtarna nånstans och limmade dom + lite pynt på stubbarna. Lite röd-vitt snöre runt med. "Snubbar på stubbar"
 
 
Julkort började jag tillverka redan i jan-febr i år. Hade gjort 30 st då, vilket glädjer mig att jag varit så förståndig. Nu tillverkat ca 20 julkort till i höst (trots det onda i handlederna) Här är exempel på 2 st!!
 
 
Jag gillar kort i lite gammeldags shabbystil och gärna med änglar. Lite softa färger i beige-brunt-mässing.
 
 
Jag hade även framförhållning i början på året med att dekorera 50 st små tändsticksaskar. Dessa med små lussekatter blev söta tycker jag.
 
 
Även modell större tändsticksaskar dekorerade jag i början på året. Dekorativa att ha bredvid adventsljusstaken eller ge bort som liten värdinnegåva t ex.
 
Som tur är har jag lite hantverk kvar från ifjol. Plus att sambon snickrat och målat nya lampetter denna hösten. Bild kommer. Så nog ska vi kunna ge oss ut på 1 eller flera julmarknader om bara hälsan är med oss framöver.
Jag är ju envis och jag gillar det kreativa skapandet då jag glömmer värk och annat elände, för stunden i alla fall. Själen mår bra när händerna skapar.
 
Kram från Pyssel Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Du är så fantastisk Lotta !! Jag är imponerad. Trots elände på elände så står du där på julmarknaderna med din Bosse och hela ditt underbara sortiment av julpynt.Vilket team ni är !! Hoppas att allt går bra och sen ses vi i Kåremo. Vi har bara den i år. Tyvärr.
Kramar från Eva
Ps Har blivit bekant med din kompis Gunnel P på stickcafe´et. Trevligt. Vi bor ju nära varann.

2016-10-25 @ 21:57:33
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0