Mer kreativt skapande och en sväng till akuten

Jag har under de senaste veckorna försökt att jobba på med att tillverka alster till kommande julmarknader. Operationen av malignt melanom fick mig att tappa sugen ett tag såklart. Det är nu 2 v sen den operationen och stygnen ska tas bort imorgon måndag. Ska träffa läkaren på fred 18 nov för att få besked om operationen.
Men innan dess är det julmarknad på torsdag i Sinnenas Park vid sjukhuset och jag och sambon ska va med där.
 
 
Tomtar och vättar med eller utan prickar på luvan kommer att säljas. Handgjorda av mig.
 
 
Har även tillverkat små nissar ca 3 cm höga i olika färger på luvorna. De röda är luvnissar och dom är limmade på stenar med fyndiga texter.
 
 
Limmat några handgjorda tomtar i glaskulor. Dom sitter på en ullbädd och har ett hjärta bredvid sig. Fina att hänga i ett fönster.
 
 
Fixade till några Hundtavlor. Kul att ha vid entrén.
 
 
Av hobbyleran gör jag även små lussekatter. Jämför storlek med 5 kronan!! Fina att dekorera mossan med t ex.
 
Akuten ja, dit åkte jag med ambulans igår pga ihållande magvärk i 10 dagar. Igår var värken värre än innan. Blev 12 timmar på akuten och jag träffade 3 kirurgläkare som undersökte mig. Hade ej varit på toa och gjort nr 2 på många dagar så dom gav mig olika laxermedel. Gick så där. Till slut blev det en ct röntgen på buken då jag har ett bråck vid naveln, Dom trodde att tarmen ev kommit i kläm där. Tack och lov var det ingen inklämning av tarmen. Så är nu hemma och ska få igång min mage igen. Trött på sjukhus nu....... suck.
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Leena Järman

Du gör helt fantastiska skapelser. Jag är jätte intresserad av dina tre pepparkaksgubbar. Kan man köpa dessa ? Och vad kostar dom ? Tacksam för ett svar. Fortsätt med ditt skapande dom är gudomliga. Massa kramar Leena

2016-11-15 @ 14:39:05
Postat av: Eva

Du har verkligen all anledning att vara trött på sjukhus. Men ändå är det full rulle på ditt skapande. Du är verkligen en kämpe. Och fina alster formas av dina händer.
Vi ses ju snart . Lena och jag hoppas sannerligen att resultatet där blir bättre än ifjol. Det var inte kul då. Kram Eva

2016-11-16 @ 22:59:36
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0