Julmarknad i Sinnenas Park

 
 
 
I torsdags var vi iväg på vår första julmarknad för året. Var in i det sista tveksam om jag skulle orka med dagen eller inte. All oro och stress med div krämpor fick mig att tveka. En sköterska peppade mig dock att åka iväg och om det inte fanns ork eller om jag mådde jättedåligt, packa då ihop och åk hem sa hon. Klokt råd.
 
Vi åkte iväg och uppackningen av alla alster gick bra. Men tar tid!! Tar drygt 1.5 timme och få allt på plats. Mycket små saker som är väl inpackade. Sen ska bordet se inbjudande ut - där är jag perfektionist.
 
 
Här sitter jag något trött efter all uppackning av hantverket. Vi har alltid plats inomhus medan många utställare står ute i Sinnenas park bakom GR kliniken på sjukhusområdet.
 
 
Hela vårt försäljningsbord. Massa grejer är det. Även om jag ej tillverkat så mycket denna höst.
 
 
 
Nytt för året är SmåNissarna - små söta lättplacerade. Förpackade minilussekatter i påsar- fina att dekorera t ex ljusfat med.
 
 
Julkort, änglatavlor, små dekorerade tändsticksaskar och lite tomtar och vättar är en del av det vi sålde.
 
 
 
Ute i parken stod försäljningsbodarna på rad. Eldkorgar värmde och ljusslingor prydde bodarna. Allt för stämningens skull.
 
 
I en av bodarna sålde Blomsterkrysset kransar, blommor och fint pynt.
 
 
 
Flera som sålde tomtar på julmarknaden. Bl a i betong.
 
 
Jag hade inte mycket energi under dagen. Tur sambon är en så bra försäljare. Han slog in hantverk och tog betalt på löpande band. Många vänner kikade förbi som jag pratade med och kramade om. Sista timmarna var sega då besökarna tunnades ut. Men jag var där, hade nog mått sämre om jag varit hemma denna dag. Jag hade ju jobbat lite med att tillveka alster dom bättre dagarna.
Imorgon söndag är nästa julmarknad i Kåremo bygdegård. Kl 15-18 är det som gäller. 2 mil norr om Kalmar. Hoppas orken finns med mig.
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Eva

Ni har så fint och välordnat på ert försäljningsbord. Toppen !! Så roligt att du kunde vara med hela tiden. Bosse är en bra försäljare det vet jag. Synd med Kåremo, men du får ladda till nästa marknad om du har fler på gång.
Så jättesöta minitomtar och lussekatterna har jag fin nytta av på mina kort.
Kram till dig från Eva

2016-11-21 @ 14:57:11
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anne-Lie

Nu är det längesedan jag tittade in här...men som vanligt har du fullt med fint och mysigt pyssel som du tillverkat.
Önskar dig en fin 1:a advent.
Kram!

2016-11-26 @ 12:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0