Födelsdagsfirande

15 februari 1960 föddes en söt och go flicka på Kalmar BB, dvs JAG!! Så igår firades det födelsedag hemma hos oss. Inte så kul och bli äldre förvisso men lite firande är ju skoj.
Smörgåstårta beställdes och kladdkakor köptes in. Och närmaste familjen kom och gratulerade mig. Trevligt.
 
Fina blommor fick jag av sambon.
 
 
Smörgåstårtan var saftig och välsmakande och kom från Kallskänken. Alla åt med stor aptit!!
 
 
Lite sött och gott till kaffet - kladdkaka från Frödinge bageri med en klick grädde.
 
 
Bjuder på denna bilden haha....... som jag kämpar med att skära av en bit smörgåstårta. Mina fingrar vill ej samarbeta....... tar i med hela kroppen ju!!
 
 
Goa sonen med flickvän kom och gratulerade mig såklart. Så mysigt!!
 
 
Fina blommor och presenter trots att jag fyllde ojämnt. Så tacksam är jag!!
 
För 2 år sedan låg jag på sjukhuset i en månad med en elak rosfeberinfektion i benet som däckade mig fullständigt. Var inlagd på lungmedicin när jag fyllde år. Hade ingen aptit alls då. Sambon kom med bakelse till mig men tog bara några tuggor. Personalen på avdelningen kom med vaniljhjärta och ett ljus på en tallrik och dom sjöng för mig. Jag låg där ynklig och svag i sängen bara.
Så tacksamheten är stor när jag kan vara med och fira normalt och är på benen i alla fall.
 
Ikväll årsmöte i Reumatikerföreningen Kalmar. Jag kandiderar till en suppleantplats i styrelsen. Känner mig sugen på föreningsarbete igen efter 1 år borta från de uppgifterna. Mer skoj ikväll alltså.
 
Kram från Lotta - nu 1 år äldre

Kommentarer
Postat av: Carin Andersson

Gratulerar i efterskott! Hoppas du får ett riktigt bra år!

Att skära en bit smörgåstårta kräver sin man (eller kvinna), själv brukar jag alltid trasa sönder biten jag ska skära och är man först att ta en bit är det svårt at skära igenom.....tårtan såg väldigt god ut!

Ha det så bra och ta hand om er!
Kram, Carin

2016-02-16 @ 17:38:27
Postat av: Evas pyssel

Vilken lyckad födelsedagsfest. Så läcker smörgåstårta och annat gott. Och fina presenter. Precis som det ska vara.
Kram Eva

2016-02-19 @ 18:03:20
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0