Fikamys och kalas

Träffade några vänner för lite fikamys i fredags. Vi drog ut till Västerslät gårdsbutik utanför stan. Utöver massa mat/livsmedel att köpa med hem finns fina inredningsdetaljer samt ett cafe där. Mysig lantlig miljö och lugn stilla miljö på landet med röda ladugårdar och betande djur utanför fönstren.
 
En liten hörna på Västerslät gårdsbutik. Massa fint att köpa här.
 
 
Fina granbocken utanför gårdsbutiken.
 
 
Även fint julpynt och inredning finns där men mest fokus är det på närproducerat kött samt andra närproducerade livsmedel. Köpte med fläskytterfilé och köttbullar hem denna gången.
 
Igår sönd 4e advent var vi på födelsedagskalas hos min son. 31 år fyller han på tisdag. Min lille plutt har blivit så stor!!! Tiden går fort. Det var första gången vi besökte han och flickvännen i deras fina lägenhet. Jobbig trappa i det huset har gjort att jag ej varit där innan och hälsat på. När hälsan vacklar och lederna värker är en trappa ett stort hinder.
 
Min son visar runt sin mormor i lägenheten.
 
 
Sonen frågade mig om jag hade kyrkan kvar som han mindes från barnaåren. Visst fanns den kvar och nu pryder kyrkan deras hall. Så fint det blev med lilla huset och utedasset bredvid!!
 
 
Vi bjöds på goda pajer; ost/skinkpaj och en tacopaj samt sallad och gott hembakat bröd. Till fikat lussekatter och ett dignande gottebord. Allt var så gott och välsmakande och trevligt.
 
 
Till sist en bild på adventsljusstaken hos sonen o flickvännen. Där finns mina egengjorda smånissar och lussekatter i mossan. Så fint och jag är så tacksam att dom gillar det jag tillverkar.
 
Julkramar från Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0