Kläckeberga lantcafé

Under september månad har Kläckeberga lantcafé söndagsöppet med god fika. Tyvärr har cafeét varit stängt för drop in fika under sommaren. Så visst passar man på när det väl är öppet!!
En gråmulen söndag var ju som gjord för gott fikamys i den gamla skolan i Kläckeberga - som numera är ett café.
 
Tända ljus, morotskaka i Pridefärger och en god ostmacka. Alla kunder fick en klubba i pridefärger - då hela veckan i vår stad varit fokus på just detta ämne.
 
 
Fanns mycket godsaker och smörgåsar att välja på bl a denna Kellykakan med färgglada nonstop på.
 
 
Visst ser den läcker ut den regnbågsfärgade morotskakan? Supergod kan jag intyga.
 
 
Utanför cafeét står denna rostiga skapelse. Jag bara älskar rost, så himla snyggt i rätt miljö.
 
 
Ännu mer rost och blomplanteringar som välkomnar vid Kläckeberga lantcafé.
 
I höst anordnas en rad berättarkvällar och olika quizkvällar med blandade teman. Anmälan till dessa. Se mer på www.klackeberga.se
Blir även en julmarknad här 21 nov och luciafirande med öppet café den 13 dec. Värt att besöka.
 
 
Visar här några julkort jag tillverkat senaste tiden. Verkligen kommit igång med just den biten. Lite trögt med att göra tomtar dock.
 
Röda juliga kort med tomtetags på. Kul att börja med tom kortstomme o sen lägga till ett papper o nån dekoration, nån God Jul text osv. Voila färdigt!!!
 
 
Här har jag hunnit lägga korten i cellofanpåsar redan. Lite stilrena kort med hjärtan el granar. Svart och silver ihop är snyggt tycker jag.
 
Gjorde en beställning av hobbylera från Pilens lera. Nu finns ingen återvändo - dags att tillverka tomtar och vättar i mängder och både stora och små. Sambon sätts i jobb att rulla kulor av leran och sen formar jag leran till kroppar, luvor, näsor och skägg mm.
Så ingen går sysslolös här precis :-) Idag skiner solen utanför fönstret efter nattens regnväder. Och det är idag exakt 100 dagar till julafton!!!
 
Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Kläckeberga café är så himla mysigt. Och vilka kakor och bakelsebitar ni mumsade på. Det var ett tag sedan jag var där. Hoppas det kan bli någon gång i höst om de har cafékvällar med program.
Du är ju bra igång med julkorten du med. Lika bra att börja i tid.
Kram Eva

2015-09-16 @ 22:12:48
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0