Regndans

Regn har vi fått vår beskärda del av denna sommaren!! Visst behövs regnet för allt som växer men kanske inte så mycket som skvätt ner över oss nu.
Igår styrde vi åter bilen mot Öland och Borgholm för 3e onsdagen i rad. Enligt de väderprognoser jag följde skulle det va uppehåll och runt 17 gr. Men tji fick vi........ hade min son med flickvän med oss och vi skulle äta middag innan underhållningen på torget började kl 19.
Medan vi åt vräkte regnet ner utanför restaurangens fönster. Uteserveringen brukar va välfylld med matgäster men den gapade tom denna kväll. Men vi satt i godan ro inomhus och åt vår middag.
 
Jag och sambon valde snitzel denna gången. Mycket gott var det. Sonen tog en nötburgare som ej var så stor som utlovades. 150 gr burgare brukar ju va rejäla!!
 
 
Scotts från Lidköping stod för underhållningen denna kväll på Borgholms torg. Rejäl storlek på deras buss.
 
 
En del av publiken innan regnet åter igen satte igång. Då åkte regnkläder på och paraplyer fälldes upp. Dom allra flesta satt ändå kvar och trallade med i låtarna.
 
 
Henrik - sångaren i Scotts rev av en hel del goa låtar som Sofia dansar gogo, Två mörka ögon, Jag ringer på fredag mfl. Scotts slog igenom för en större publik under tv succen Dansbandskampen.
 
 
Lasse Stenberg musiker från Borgholm sjöng o spelade 2 låtar tillsammans med Scotts. Han är en mångsidig musiker som spelar i flera olika bandkonstellationer och uppträder även som trubadur under namnet Mr X.
 
Blev en trevlig om än väldigt blöt kväll. Samtidigt denna kväll uppträdde Tomas Ledin i Borgholms slottsruin. Massa folk hade tagit sig dit i regnet. Kan tänka mig att det var rått och fuktigt i denna stenruin. Men musiken värmde nog folks hjärtan.
 
Kram från Lotta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0