Julen 2015

Många längtar till julen och julmaten, julklapparna, julgemenskapen o allt det där speciella som väl julen är. Men julen passerar snabbt förbi på nåt sätt ändå. Visst äter man god julmat i mängder, visst öppnas mängder av paket och många umgås familjevis medan andra sitter helt ensamma hela julhelgen. För en del självvalt men inte för andra. Pengarna rullar i snabbt tempo inför julens inköp och sen drar reorna igång redan på juldagen och mer springande och köande i affärer tar vid........ inte klokt egentligen.
Men jag ska inte klaga. Vi tillbringade julafton hos min syster med familj. Sonen var med oss och min mamma. Åt gott i lagom mängd, fikade och gotter slank ner och Samarinpåsarna var hårdvaluta!!!
 
En del av den maten som dukades fram. Det varma stod på spisen en bit bort.
 
 
Lite sill o ägg, Janssons och julskinka såklart o annat smått och gott.
 
 
Vi ska inte ha massa julklappar!! Så sägs det varje år.......
 
 
 
Och som så många gånger förr måste vi kolla på Kalle Anka med vänner på tvn kl 15 på julafton
 
 
 
Min systers barnbarn var den som fick allra mest julklappar. Hon var nöjd och glad, kanske inte över de mjuka paketen men de andra!!
 
 
Jag fick en fin tavla av sonen, samt en tjusig sjal och gott te. Han fick presentkort av oss på Proteinbutiken och från Biljettcentrum/Ticnet.
 
 
Min mamma och min sambo kollar tv och njuter av lugnet på julaftonen. Av sambon hade jag redan fått en surfplatta som jag använder för fullt. Han fick ett Guldhäfte av mig med massa rabatterade kuponger på middagar, hotellfrukostar, hotellnätter mm.
 
 
 
Julblommor hör julen till. Såna här fina korgar fick min mamma o min syster. Mina handgjorda tomtar framför.
 
Juldagen tog vi det lugnt, blev en sväng till Rusta och Jysk för lite REA shopping. Kan man fynda julklappspapper för 5 kr rullen så köper man. Till kvällen blev det lite mer julmat i form av ägg o sill med tillbehör.
 
GOD FORTSÄTTNING till er alla. Kram från Lotta

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

God fortsättning på er !! Ni verkar ha haft en härlig jul och så lite REA på toppen. Julen gick snabbt iväg .Det var toppendagar här med hela familjen samlad. Vi har dessutom pendlat mellan kirurg 7 och Tombo . Vi hoppas att vi nått slutet på eländet men vi ropar inte HEJ än.
Ha det gott även nyårshelgen
Kramar från oss //Eva

2015-12-28 @ 21:28:14
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0