Förkylning och firande

Förkylningen/influensan invaderade min kropp i påskhelgen. Febern slog till och all ork försvann liksom aptiten. Illamående och en besvärlig ihållande hosta gjorde det inte bättre. Drygt 3 v senare hostar jag alltjämt. Helt hopplöst. Blir så dränerad på energi. Usch och fy. Men är många som blivit drabbade av detta nu i vår.
Fick avstå en resa till Malmö med sambon förra helgen då inte orken fanns att följa med och gå ut på restaurang med hans syskon och äta gott. Sambon fyllde år för drygt en vecka sen. Så fick bli 2 dygn i ensamhet hemma och kurera mig.
 
Köpte en smörgåstårta på sambons födelsedag som vi mumsade på. Är alltid gott!!!
 
Nu i helgen firade vi lite till tillsammans med min mamma och min son med flickvän. Begav oss till Öland och vårt favoritställe Strandnära Restaurang o Vandrarhem i St Frö. Läs mer på www.strandnara.com
Dom försöker använda enbart ekologiska produkter i sitt kök när dom bakar och lagar mat. Ännu är det bara öppet för fika under helgerna. Men från midsommar och framåt under sommaren har dom även restaurangen öppen kvällstid med underbart god vällagad mat från lokala producenter av kött och grönsaker mm.
 
Sambon tog detta foto på min mamma, sonens flickvän, jag och min son. Trivsam inredning-både gammalt och nytt blandat.
 
 
Jag åt en bärmuffins med vaniljkräm och ekologisk fläderdryck. Sonen tog en sötpotatismuffins (i bakgrunden) och en smoothie på flaska. Även detta var helt ekologiskt.
 
 
Sambon fick paket. Trisslotter utan vinst tyvärr samt fina ljus från Partylite. Av mamma fick han pengar och choklad samt av mig blev det en biljett till sommarens teaterfars i Krusenstiernska trädgården med Robert Gustavsson m fl.
 
 
Dessa fräcka grodorna fick vi i present från släkten i Malmö. Jag älskar ju grodor och har några stycken på altanen. Dessa är i gjutjärn och tunga. Men så charmiga!!
 
 
Det grönskar ju för fullt i naturen nu. Känns som det bara exploderat. Japanska körbärsträden är nog det vackraste som finns när dom står i full blom. Tyvärr ganska kort tid. Detta foto togs för en vecka sen, nu är det betydligt mer utslaget och är nästan på väg o blomma ut. Trädet står i närheten av vårt hus.
 
 
Kliar i fingrarna och köpa mer sommarblommor nu och plantera i urnor och lådor. Pelargoner, petunior, lobelia, tagetes, stjärnöga m fl ska inhandlas. Men känns lite tidigt ännu. Får se när vi åker iväg för inköp. Ibland handlar vi på handelsträdgården i Lindsdal: Knutssons blommor eller så blir det Thurgårdens handelsträdgård på Öland. Härlig tid nu med all grönska och blommor ute i naturen. Än har vi inte grillat ute men kommer det med.
Snart ska det firas Valborg och 1a maj - men blir lugnt för vår del. Sköna Maj välkommen!!
 
Kram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Vilken trevlig födelsedag för sambon din. Och presenter som han säkert gillade. Jag måste ta mig i kragen och prova Strandnära och deras mat och fika. Problemet är att väninnan S bor precis bredvid så det blir där man stannar. Glöm nu inte att boka biljetter till Christmas night i december. Redan annonserat.
Kram Eva

2015-04-29 @ 22:23:10
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0