Ännu en julmarknad avverkad

 
Igår var det dags för den årliga julmarknaden på ett äldreboende här i stan. Brukar inte va så mycket besökare tyvärr. Folk som bor i huset är gamla o sjuka o brukar ej handla nåt nämnvärt. Men kommer folk utifrån - mest äldre - och så finns personal i kök och som vårdar de gamla.
Men jag har varit med på denna julmarknad i säkert 10 år och det var här på Stensbergshemmet min första julförsäljning var.
 
Mitt bord på julmarknaden, mycket grejer även om inte allt är upplockat!!
 
Virkade dukar i olika färger fanns att köpa. Många som såldes vid detta bord.
 
Lussekatter, brödlimpor och vetebröd kunde man köpa av Stensö hembageri. Dessa lussekatter var stora och väldigt goda.
 
Lite folk i rörelse under dagen. Många köper lite marknadsgodis, en kopp kaffe o slår sig ner på en stol och pratar lite. Och den sociala biten är ju en viktig del av livet.
 
Teaterkonfekt är ju riktigt gott, men oerhört sött. Köpte inget denna dag dock!!
 
Vännen Zaga sålde bl a denna pyntade skridsko med lite grönt i. Att hänga vid ytterdörren som en dekoration. Tänk vad mycket man kan göra utav det som kanske finns där hemma i gömmorna.
 
Julblommor vill väl dom flesta ha i fönster och på bord. Om man tål dom. Pias Blommor fanns på plats och sålde fina julstjärnor, amaryllis, hyacinter mm.
Utöver det jag visat här fanns hemgjorda ostkakor och kalvdans, sylt o saft, stickade vantar o sockar, hemvävda löpare, halsband, grytlappar, julkransar, sjalar - ja det mesta som bör finnas på en julmarknad.
 
Idag ska jag på återbesök på ögonmottagningen för det sår på hornhinnan som irriterat mig. Skav o värk i ögat är inget vidare. Imorgon utprovning av ortopediska skor och på fredag ska utställningen med julhantverk på ett annat äldreboende här i stan plockas ner och tas hem. Så jag är inte sysslolös precis. Måste få tid och tillverka nåt lite till med. Har 2 julmarknader kvar att besöka. En intensiv tid med kul samtidigt.
 
Lite tid för och pynta här hemma inför 1a advent måste jag få tid till. Julgardinerna i köket har sambon fixat. Stryka lite dukar och plocka fram ljusstakar och fönsterstjärnor ska göras. Nån tomte får nog komma fram till advent åxå.
 
Adventskram fr Lotta

Kommentarer
Postat av: Anne-Lie

Här fanns det mycket fint att titta på.
Kram och trevlig 1:a advent!

2014-11-27 @ 12:03:04
URL: http://www.skaparrgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0